FIT.nl

Iemand ervaring met sappenkuur van JuiceXpress

Hi dames,

Ik wil graag jullie mening over de sappenkuur die al die influencers nu gebruiken…

Vorige week heb ik een detox sappenkuur gedaan van JuiceXpress voor 4 dagen en was wel iets kwijt. Helaas maar 1,8 kilo.

De gembershotjes waren het lekkerst!! Omg hoe maak je dat?
Raden jullie sapvasten aan of af? Ik zie een sapje elke dag als ontbijt ook wel zitten. Hebben jullie het wel eens geprobeerd, en hoeveel waren jullie kwijt???
Ik vond niet eten SUPER HEFTIG :frowning:

Groetjes!

Pam.

Ik ben geen vrouw, maar dat ter zeide.

Ik ben persoonlijk niet van de hypes!

1.8kg afvallen per 4 dagen klinkt mij niet gezond in de oren, in mijn ogen kom je dan belangrijke voedingsstoffen te kort.

Een sapje als ontbijt lijkt me geen probleem, maar onthoud wel dat vast voedsel veel langzamer verteerd dus daar zal je langer vol van zitten.
Puur en alleen op sapjes leven raar ik je echt af, dat is geen gezonde keus!

Ik raad je aan je eet gedrag eens goed onder de loep te nemen, en te bedenken waarom je dit zou willen? Waarom je niet op vast voedsel wilt afvallen?

Kijk ook eens na de lange termijn, wil je altijd op sapjes blijven leven, of ook weer vast voedsel gaan eten.
Stap je over op vast voedsel met koolhydraten dan zal je gewicht weer wat omhoog gaan vermoed ik, althans je zal minder snel afvallen.
Koolhydraten houden vocht vast! Dat is helemaal niet slecht btw, maar ik zie mensen al weer na de weegschaal kijken en niet snel genoeg afvallen en dan denken, zie je nu wel die sapjes waren wel goed daar viel ik tenminste van af. Terwijl het dan miss puur vocht is wat je vast houd.

Hoe zwaar ben je als ik vragen mag?

Ps ik heb het even op gezocht op google, klopt het dat je alleen in de ochtend dat sapje drinkt?

Je valt niet af door die sapjes na mijn weten maar puur en alleen op een kcal te kort. Nu zal je in het begin sneller afvallen omdat je minder koolhydratenen zout binnen krijgt wat dus vocht aan je lichaam zal ontrekken, althans je zal het minder vast houden.

2 likes

Gembershotje
Gember – appel – citroen

Commerciële bullshit, de reden dat mensen “afvallen” (dunner lijken) is komt waarschijnlijk door dat ze minder kcal binnen krijgen dan wat deze mensen nodig hebben.

Verder heeft @Omerta al netjes gevraagd waarvoor je het precies wil doen.

2 likes

Eens met @KKC

Zonde dat zulke misleidende partijen nog steeds bestaan en dat influencers hier dus in meegaan. Inspiratieloze onzin. Zou zo mooi zijn als bedrijven en mensen zich zouden inzetten voor de gezondheid en leefstijl in plaats van misleidende producten maken die je geen meter verder helpen.

3 likes

Als ik het goed bereken zal je ongeveer een tekort aan kcal hebben van 3465 per dag, als je idd op 4 dagen 1.8kg vet bent afgevallen.
@KKC dat is een flink te kort he :thinking:

Ik geloof zwz niet dat het 1.8kg vet is, maar ook een flinke hoeveelheid vocht.

Ik ben wel zeer nieuwsgierig naar je gewicht?

Plus vast super veel suiker in die sappen, dat helpt ook niet op lange termijn gezien hongergevoel etc

Ik blijf het vreemd vinden dat dat soort partijen (met dat soort producten) ruimte krijgen om te ondernemen in een gezondheidssector (soms hulpverlenerssector). Het wordt tijd dat de overheid dat meer aan banden legt.

Ja als je die website ook bekijkt, wat er allemaal voor claims op staan.