FIT.nl

Hulp bij nieuw trainings schema

Hallo Allemaal,

Afgelopen 12 weken heb ik een schema gevolgd en trainde toen wat lichter in gewicht.
Nu ik goede controle heb over de uitvoering wil ik iets zwaarder gaan trainen en heb ik mijn workout plan aangepast. Deze heb ik zelf ingevoerd in de Fit app, ik heb wat meer rug en buik oefeningen toegevoegd. Omdat mijn core een beetje zwak is.
De focus wil ik leggen op benen billen buik.
Ik ga 5 tot 6 keer naar de sportschool. Het is een schema voor 4 dagen 2x lower 2x upperbody en de andere dagen doe ik Cardio + de 5 buik-rug oefeningen die bij dag 2 onderaan staan.

Dit schema wil ik gaan inplannen voor 12 weken,
maar ik wil graag dat er even een (semi)Prof naar kijkt :slight_smile:
Heeft iemand van jullie tijd om het te checken en mij feedback te geven qua

  1. missende oefeningen,(vooral voor mooie ronde billen kweken :wink: )
  2. de volgorde van oefeningen
  3. oefeningen weglaten,
  4. herhalingen?

Op zich wilde ik wel 3 dagen benen billen doen, maar weet niet of dit slim is.
Ik zorg dan wel dat er 48 uur tussen zit.

hoor graag van jullie!

Alvast bedankt,
Groetjes Hanneke

1 like

HOi @Hanneke leuk dat je je schema deelt.

Het bevat goede oefeningen :slight_smile:

Dag 1
Ik zou je volume voor de benen verlagen, bijvoorbeeld de volgende oefeningen te behouden:

Squat 4 sets
Split squat 3 sets
Leg press: 3 sets
Leg extension 3 sets

Ik ben zelf meer een voorstander om je upperbody ook 2 keer per week te trainen. Je traint nu borst en rug apart op 1 dag met veel oefeningen. 2-3 oefeningen per spiergroep per keer is vaak wel voldoende. Vooral als je zwaar traint. Je zou borst en rug kunnen samenvoegen. Dan wordt het schema een upper/lower schema. 2-3 oefeningen voor de borst, 2-3 oefeningen voor de rug.

Dag 3
Indien de oefening bij je past zou ik nog de deadlift of romanian deadlift aan je schema toevoegen. En deze vervangen voor de leg abductie en Ook op deze dag zou ik het volume verlagen.

We hebben ook een schema in de app staan waar je het naast kunt leggen. Deze vind je hier:

Kan je hier wat mee? :slight_smile:

Hi @erikhuizenga,

Bedankt voor je feedback.
Ik heb het een en ander aangepast en naar jullie schema gekeken.
Toch best lastig voor mij, met mijn hesenletsel, het uitvogelen en het samenstellen. Heb er de hele ochtend over gedaan…maar hier is de uitkomst.
Wat vind je ervan?
Aanpassingen hoor ik graag.

alvast bedankt!!

1 like

@HannekeT Ik zie inderdaad dat de benen nu minde rvolume heeft. Ik bedoelde meer

2 dagen benen, 2 dagen bovenlichaam. Nu is het geloof ik 1 dag bovenlichaam, 3 dagen benen. Dat kan ook, maar dan zou ik je volume nog meer verlagen. Misschien was ik niet helemaal duidelijk :slight_smile:

1 like

Dag 2 en dag 4 is toch bovenlichaam. Met buik erbij🤔

@HannekeT Ik zie het :slight_smile: