FIT.nl

Hulp bij full body workout met compounds


#1

Hallo allemaal,

Ik heb via mijn sport (waterpolo) al een tijdje krachttraining gedaan. Nu ben ik sinds kort voor mezeld begonnen met krachttraining en heb ik met de kennis die ik al had, heel veel op internet kijken en heel veel youtube videos kijken een schema samen gesteld waarbij ik 3-4 keer per week een full body workout kan doen doormiddel van compound oefeningen. Naast sterker te worden doe ik het ook om nog wat gewicht (vet) te verliezen. Nu is mijn vraag dus of mensen nog op of aanmerkingen hebben op mijn schema.

Squat 4x8
Bench press 4x8
Dead lift 4x8
Dumbell shoulder press 4x8
One arm dumbell row 3x8 per arm
Wide grip pull down 4x8
Pull ups 3x8 met beetje hulp
Dips 3x8 met beetje hulp
Normale buikspieren 100-150 keer

Misschien handig om te weten, ik ben 1.88 lang en weeg op dit moment 101 kilo.

Alle tips zijn welkom!
Alvast bedankt


#2

Welkom :slight_smile: Leuk d atje de sporten zo combineert. DOe je dit schema 4 keer achterelkaar? OF heb je wat variaties?


#3

Bedankt :slight_smile: ik twijfel nog een beetje tussen 3x per week en dan maandag woensdag vrijdag of 4x per week en dan maandag dinsdag donderdag vrijdag.

Dit is ook eigenlijk het enige schema dat ik tot nu toe gebruik, ben nog een beetje zoekende naar variatie wat bij full body hoort.

Vandaar dat ik ook een berichtje op dit forum heb gegooid.


#4

Wat zou je het beste uitkomen tijd. Is 4 keer per week mogelijk?


#5

Jaa 4x per week is zeker mogelijk


#6

Ben je al een tijdje aan het trainen (langer dan 3-4 maanden) dan zou je bij 4 keer per week prima een upper/lower schema kunnen volgen. Meer hierover lees je in dit artikel: https://www.fit.nl/trainingstheorie/voordelen-nadelen-splitschema

Train je nog minder lang dan 3 maanden dan zou ik het nog 3 keer per week houden. Fase 1 of fase 2 is van de FIT-methode is dan een prima optie. Deze schema’s vind je hier: https://www.fit.nl/fmschema

Kan je hier wat mee ?