FIT.nl

Hoe word je verleid in de supermarkt? [Artikel]

De supermarkt is bij uitstek de omgeving waar de verleidingen ons om de oren vliegen. Met allerlei tricks proberen marketeers je zo te beïnvloeden dat je met een zo vol mogelijk winkelkarretje naar buiten rolt.

Om jezelf hier beter tegen te kunnen bewapenen, moet je hier eerst van bewust worden.

In dit artikel behandelt coach @erikhuizenga belangrijke strategieën zodat je minder snel onnodige en ongezonde producten koopt. Goed voor jou en het milieu:

1 like

Ik ga nooit boodschappen doen zonder lijstje. Daar wijk ik ook eigenlijk nauwelijks van af. Bij het bekijken van nieuwe producten kijk ik eigenlijk liever niet naar de voorkant, maar lees vooral de achterkant: ingrediënten en voedingswaarden. Hoe mooier de verpakking, hoe slechter het product, dat idee krijg ik wel eens.
En nooit boodschappen doen wanneer je trek hebt!!

2 likes

Leuk feitje van die 0% vet, had ik nooit over nagedacht. :+1:

1 like

Dat helpt mij ook. Ik koop nog wel eens snoep bij de kassa. Trap er wel eens in. Daar liggen nooit appels. :joy:

Hier heb ik mezelf laatst ook op betrapt, dat ik dan toch wat sneller wat ongezonds meeneem!
Nu doe ik inderdaad alleen boodschappen na een maaltijd, heel gek maar het heeft effect.

In het verlegde van verleiding 6: in de supermarkt zoveel mogelijk buitenom boodschappen doen en de binnenste rijen zoveel mogelijk vermijden, omdat daar juist de meeste verleidingen staan. Al moet ik daaraan toevoegen dat ik het vaak wel moeilijk krijg als ik dan wel zo’n rij inga, zo staan bijvoorbeeld de koekjes in dezelfde rij als de koffie en thee. Zeer sneaky…