FIT.nl

Hoe gaat het met jullie doelen?


#62

Mooi dat je met beweging een gezonde afleiding hebt gevonden. Fijn dat dit helpt!

Het is echt aan te raden om inderdaad 1 op 1 met een expert aan de slag te gaan. Het kan je zoveel helpen/inzicht geven.


#64

Vanaf volgende week ga ik proberen om weer op te bouwen met sporten. In plaats van 3 keer te gaan breng ik het terug naar 2 keer. Het kan ook zijn dat ik met 1 keer per week ga beginnen. Ik heb ongeveer 1,5 maand rust genomen. Ik ben wat kilo’s afgevallen door de stress in de afgelopen periode. Mijn doel blíjft om bij te komen.


#65

Ik heb op één of andere manier geen specifieke doelen op het gevoel van fitness. Ik ga vooral naar de sportschool om fitter en sterker te worden en daardoor beter te kunnen voetballen (want ik kan er na 11 jaar nog steeds niet veel van :slight_smile: ). Vandaag eindelijk echt teruggezien dat ik fit en sterk aan het worden ben. Won bijna alle duels, kwam de verdedigers van de tegenstander veel voorbij, gaf een assist en we wonnen met 2-0. Heb 90 minuten lang vol gas kunnen geven, en dat werd beloond. De wedstrijd van vandaag was een absoluut hoogtepunt!


#66

Ik ben vaak te streng voor me zelf door de weeks. Ik beweeg veel maar denk dat ik te weinig eet ook, soms weet ik het niet meer dit doe ik aam beweging.
Maandag: 20:00 uur banen zwemmen 1 uur lang
Dinsdag: cardio en krachttraining 1 uur 15 min meestal.
Woensdag 7 uur banen zwemmen
Donderdag cardio en krachttraining
Vrijdag 7 uur banen zwemmen
Zaterdag bbb lesje.

Ik eet 1500 calorieeen per dag


#67

Mijn doel is nog steeds afvallen, maar de consistentie (vnl voeding) is een beetje zoek :frowning: . Zit de laatste tijd wat minder goed in mijn vel, slaap heel slecht, inmiddels ga ik ook naar de praktijkondersteuner. De laatste tijd verlies ik of steeds maar een paar ons of ik blijf gelijk in gewicht. Inmiddels bijna 3 weken geleden een week naar Canada gegaan voor werk, waar bijna elke maaltijd buiten de deur was. Dit maakte dat ik het voeding loggen erg lastig vond en heb losgelaten, maar ik voelde wel aan mezelf dat ik wel wat te hoog in calorieën en koolhydraten zat. Inderdaad bijna 2kg aangekomen. Bij terugkomst in Nederland besloten om voeding weer goed bij te houden en er weer beter op te letten. De eerste dagen vond ik dit ontzettend lastig, ik slaapte bijna niet en was continue moe. Dit was mijn eerste reis buiten Europa, ik denk dat jetlag er flink ingehakt heeft, ik bleef heel erg hunkeren naar koolhydraten. Vorige week eindelijk weer een week dat ik mijn voeding helemaal onder controle had, hoger in eiwitten en lager in vetten/koolhydraten en onder mijn caloriedoel. Het aangekomen gewicht was er weer af en fysiek voelde ik me stukken beter! Maar sinds afgelopen weekend voel ik me erg down en had ik 2 eetbuien, waardoor ik nu weer aangekomen ben. Waardoor ik me nu weer slechter voel, want dit is erg zonde natuurlijk. Ik probeer het los te laten en tegen mezelf te zeggen dat het nu weer een nieuwe dag en week is. Wat ik vorige week kon kan deze week weer, en volgende week ook, en alle daaropvolgende weken. Niet meer toegeven aan eetbuien, maar een groot glas water drinken en afleiding zoeken.


#68

@Maria999 vervelend van de eetbuien en het slechte slapen. Goed dat je hulp hebt gezocht om erover te praten. Heb je ook een idee waardoor je terugvalt?

Wellicht heb je wat aan dit artikel: https://www.fit.nl/mindset/ontstaan-terugval

Wil je dat laten weten


#69

Dankje voor het artikel, best herkenbaar ja. Vooral punt 2 ontkenning, dat ik dan denk “1 blokje chocolade kan wel, dat past ook nog steeds binnen het caloriedoel”. Om vervolgens toch de hele reep weg te werken en dan inderdaad te denken “zie je nou ik kan het niet, ik heb het weer verpest”, het zwart-wit denken, en dan weer in een negatieve cirkel terecht komen.