FIT.nl

Heb jij wel een lang niet je telefoon gebruikt?

Ik las dit artikel over het niet gebruiken van je telefoon voor een lange periode.

Super interessant hoe hij het beschrijft en wat zijn ervaring was.

Hebben jullie dit wel eens gedaan?

Interessant! Lijkt me lastig. Ik heb wel eens een een periode van 8 dagen weinig de telefoon gebruikt. Toen was ik voor 8 dagen mee als reisleider. Ik miste het toen niet heel veel, maar dat kwam ook omdat ik de hele dag heel druk was met mensen om me heen.

Ik vind dat lastig! Ik zal eerlijk zeggen; ik zit echt vaak op mijn telefoon. Oeh, ff mijn mail checken. Oh even spelletje spelen. En dan niet te spreken van alle apps die ik voor de handigheid heb; Appie app, sportschool app, Bol.com app.
Maar dat gezegd hebbende, zal ik altijd kiezen voor mijn dochtertje. Als ik haar eten geef, moet de telefoon weg. Als we samen spelen, of ze valt en heeft me nodig dan gaat de telefoon ook weg:) Ik vind dat het een balans zoeken is. Het is tegenwoordig niet meer weg te denken, de elektronica. Maar het moet zeker niet ten koste gaan van familie!

Ik heb mijn telefoongebruik terug gebracht door een hele hoop apps er gewoon af te gooien. Te beginnen met Facebook, die vreet energie én tijd. Ik gebruik mijn telefoon dus eigenlijk alleen nog voor Whatsapp en e-mail als ik niet thuis ben. En uiteraard bellen, maar op de een of andere manier gebeurt dat bijna nooit!

Helaas gebruik ik mijn telefoon best veel. Wel heb ik Facebook weggedaan. Verademing