FIT.nl

Handstand leren: wie is daarmee bezig?

Zijn er meer mensen bezig met het leren van de handstand? :slight_smile:

Ik heb er echt 2 jaar over gedaan en dan is hij nog niet 100% perfect. Nu de volgende stap naar handstand walks.

Coach @Nick heeft een paar jaar geleden (nog in het Fitness-tips.nl tijdperk) een filmpje geschoten met een stap voor stap uitleg:

Wel aanrader als je dit leuk vindt!

Ik kan het alleen tegen de muur :sweat_smile: Half jaar over gedaan om dat weer te kunnen :roll_eyes:

Ik ben er volop mee bezig, ben ondertussen al 8 weken bezig. Je merkt meteen dat het veel training en geduld eist. Elke training maak ik hele kleine stapjes naar de free handstand :smile: maar probeer vooral te genieten van het process

@j.vandermark heb de handstand net nog geoefend. Op tijd van 3 weken kan ik al redelijk los staan. Ik gebruik de muur nog als backup mocht ik te ver doorschieten en voorover ter aarde storten :joy: . De progressie is super motiverend en daardoor wil ik steeds beter worden. Dit is wel 1 van de dingen wat ik echt goed wil leren en de motivatie zal mij ook van pas komen bij andere dingen.

Goeie! Een goede handstand kost minimaal een jaar, als je helemaal geen (turn)ervaring hebt.

Ik merk wel dat ik flexibeler word. Was ik in het begin nog een stugge boomstronk, nu verander ik langzaam in een plank. Ik hoop nog een buigzamer twijgje te worden dus wie weet :joy: het belangrijkste is het blijven oefenen en proberen!

Hallo,
Ik ben ook volop bezig met het leren van een freehandstand.
Welke oefening gebruik je juist? Of zijn er goede oefeningen dat je me kan delen?
Bedankt

Hey! Ik doe gewoon echt de handstandjes oefenen tegen de muur. Daarnaast doe ik ook flink stretchen. :grin::+1:
ik heb niet echt oefeningen die ik doe. ik ben meer van het blijven proberen en het vallen en opstaan principe… heeft voor mij altijd gewerkt

Naar wat voor soort oefeningen ben je op zoek?

Hallo,

Vooral balance oefeingen, ik ben begonnen metde echte basis oefeningen. Zoals kickforce stand, hoofdstand, elleboog handstad, …
nu ik deze onder de knie heb ben ik bezig met mijn kick up ( tegen de muur ), en het balanceren. Hierbij doe ik een gewone handstand tegen de muur en breng ik mijn beide voete ervan en probeer ik zo lang mogelijk te balanceren… maar hier zit ik nog maar in de beginfase :smile:

Welke handstand doen jullie juist?
Recht of erder een bananen handstand?
Ik heb het boek gelezen van Logan Christopher Secrets of handbalancing.
En hierin legt hij uit dat je het beste kan beginnen met een bananen hanstand omdat deze eenvoudiger is om te leren. En zodra je deze kan verder oefent naar een rechte handstand.

Vanuit de banaan naar steeds rechter :slight_smile:

Ik heb vooral moeite met een beperkte schoudermobiliteit, sinds kinds af aan mis ik een spier in mijn rug waardoor ik een beperkte mobiliteit heb. Vooral hier aan werken en in de tussentijd steeds meer werken aan een rechte vorm.

Wat mij vooral helpt is me omringen met mensen die hun kennis over willen brengen, zowel betaald als onbetaald.

Plus jezelf filmen en kijken waar nog quick wins liggen.

Als je het leuk vindt, post eens een filmpje van jezelf. Ik vind het leuk om mee te denken.

Hallo Jeroen,

Bedankt voor antwoord, ik film mezelf ook regelmatig en dit helpt wel.
super tof dat je me wilt helpen via video :smile:, een van de dagen post ik hier eens een filmpje van mij. Zodat je er eens naar kan kijken.
Bedankt

het begint goed te lukken :grin: