FIT.nl

Hallo, ik ben nieuw hier

Hallo, ik ben Marah en ik ben 29 jaar. Ik woon op de Veluwe in een leuk bakhuisje. Ik ben op dit forum terecht gekomen om meer te weten te komen over sport, voeding en afvallen. 10 jaar terug ben ik veel aangekomen (30kg), doordat ik mentaal niet lekker in mn vel zat. Nu inmiddels zijn de kilo’s eraf, waar ik heel blij mee ben. Maar soms betrap ik mezelf nog weleens op vreetbuien wanneer t niet zo lekker met me gaat. Hoop er ook echt van af te komen dus tips zijn welkom. Ook zou ik willen weten of ik d.m.v. training wat strakker kan worden omdat ik nu iets losser vel heb doordat ik veel ben afgevallen…

HI @Marah

Welkom bij de FIT.nl community! :slight_smile:

Wat goed! Hoe heb je dit gedaan? Misschien leuk om dit te delen met anderen zodat zij kunnen leren hoe het jou is gelukt.

Heb je een idee wat de oorzaak is van de vreetbuien?

Je kunt zeker strakker worden door krachttraining. Meer spieren shapen je body. Maar het vel trekt niet strakker door krachttraining. Daar gaat tijd overheen.

Hoi Marah,

Welkom op het forum, wat knap wat je hebt bereikt! 30 kg is heel veel, heb je vaak last van honger. En heb je ook een idee wanneer je last hebt van eetbuien? Ik denk dat een eetdagboek je daar goed bij kan helpen om dit inzichtelijk te maken. In het volgend artikel lees je meer over een eetdagboek:

https://www.fit.nl/mindset/eetgewoontes-eetdagboek

Kan je daar wat mee?

Hoi Erik, ja een inzicht in voeding is wel slim. Als ik te weinig eet krijg ik eetbuien of wanneer ik iets zoets eet dan is de rem er af.
En ik eet als ik gespannen ben, weet niet goed hoe ik met spanning/stress om moet gaan en dan vlucht ik soms in eten…

Hallo, bedankt voor je bericht. Die 30 kg heb ik eraf gekregen door elke dag te bewegen, en een ander eetpatroon aan te leren. Ik heb die eetbuien ontwikkeld door hierin te vluchten/ niet kunnen praten en daardoor troost in eten zoeken…
Ik doe nu voornamelijk cardio en hit trainingen, maar om te shapen zou ik dan ook meer kracht gaan doen, bedankt voor de tip.

Goed datje daar bewust van bent. En als je er met anderen over praat of ontspanningsoefeningen doet, stukje wandelen, sporten? Heb je dat wel eens geprobeerd als je de aandrang voelt?