FIT.nl

Gluten-lactose intolerantie

Zijn er hier ook mensen die een voedingsschema hebben laten opstellen die net als mij een gluten-lactose intolerantie hebben?
Verneem dit graag :wink:

Gr.Nathalie

1 Like

@Neekesmit1992 heeft hier ervaring mee. Zij maakt dagschema’s + variaties voor 60 euro.

Ga wel even goed na of je echt een gluten- en lactose intolerantie hebt/ is vastgesteld.

Verder is een voedingsschema geen permanente oplossing, maar meer een voorbeeld. Voedings- en gedragsregels helpen je een stuk meer. Een maandje coaching of een gesprek met een diëtist helpt je vaak veel beter.

1 Like

yep ikke,en ook nightshade eten mag ik niet.

0 Likes

Beste cahira,zijn de voedingsschema’s te aan te passen?

0 Likes

Beste J.vandermark…
Yep bij mij is de diagnose jaren geleden al medisch gesteld!
Zal de vraag wat duidelijker stellen,wil geen voedingsschema om glutenvrij te kunnen eten,maar wil ze wel kunnen aanpassen!ben sinds een maand weer aan het sporten waarvoor ik ook natuurlijk gezonde voeding tot me wil nemen,daar ik het zonde vind om te sporten met "verkeerde voeding"voelt als water naar de zee dragen.sport nu eigenlijk op glutenvrije crackers,waar heel wat onnodige calorieën inzitten!zal mij ook ff gaan voorstellen en mijn verhaal gaan doen😉gr.nathalie

0 Likes

Ik zou even een maandje met een diëtist aan de slag gaan. Dit geeft je veel meer dan een alleen een schema.

Waarom? Omdat bijna iedereen naast een schema baat heeft bij kennis en hulp bij gewoonteverandering.

1 Like

En is dat medisch vast gesteld?

Ik persoonlijk vind het heftig om groentes uit de nachtschade te moeten missen.
Als veganist eet ik veel vanuit deze groep.

Nooit geweten wat er allemaal onder de nachtschade viel.

• Nachtschade familie

Nachtschade is de omvattende naam voor alle planten van de Solanaceae familie.
Hieronder vallen de volgende planten:
– aardappel
– aubergine
– chilipepers, dus pimento, chili, tabasco, cayenne
– groene peper
– paprika
– piri piri
– spaanse peper
– tabak (dus sigaretten, sigaren, pijptabak)
– tomaat
– physalis (Kaapse kruisbes)
– goji-bessen*

0 Likes

Geen idea. Ik heb gevraagd voor een gratis voorbeld eten plan, maar ik heb het nooit gehad want de pagina wil niet load up.

1 Like

Kun je mij eens een mailtje sturen op jeroen@fit.nl @cahira

Met je downloadlink en waar het misgaat? Dan check ik even of het bij ons ligt, of aan je browser.

0 Likes

geen worries,ik heb het gevonden.

2 Likes