FIT.nl

Gewicht / spier opbouw


#1

Hoi,

Ik heb jullie site doorgelezen; veel tips en advies. OK.
Maar ik zit toch met een (persoonlijk) probleempje. Ik ben niet graatmager, maar met 190 cm en 75kg is er hooguit 10 procent vet; eigenlijk al heel mijn leven. Ik heb topsport gedaan (voetbal en nadien waterpolo), ik was afgetraind, gespierd (eerder een sixteen pack) maar geen volume.
Vreten of geen eten, maakt niet uit; ik blijf 75 kg. En ik lust wel koek en taart en frieten, al is dat de laatste jaren een heel pak minder.
Ik ben nu bijna 55 en terug bezig in de fitness ter ondersteuning van de algemene conditie (in vergelijking met leeftijdsgenoten, ben ik een jong veulen), maar nog steeds vecht ik tegen mijn slank spiegelbeeld. Ik overweeg dus om zo een voedingssupplement te proberen. Al twijfel ik over de werkzaamheid, toch in mijn geval.
Benieuwd of er nog zulke gasten rond lopen en/of tips om toch iets bij te komen.


#2

Laat me raden, je rookt??


#3

Heb je wel eens je voeding bijgehouden? Je denkt dat je netto veel eet maar waarschijnlijk snack je niet veel, ben je erg actief en eet je voornamelijk alles bij het avond eten.


#4

Welkom bij de community @skidcbr

Heb je ooit al een keer je voeding bijgehouden? Dit kan met de FIT Methode-app.

Zo krijg je veel meer inzicht in hoeveel energie je lichaam nodig heeft.

Bijna iedereen over- of onderschat zijn energieinname. Ik denk ook dat bij jou dit het geval is.

Als je je energieinname in kaart hebt gebracht zou ik langzaam het eten wat opvoeren en consistent leren eten. Zoals @Jasper zegt: meer gebruikmaken van regelmatig eten + gezonde snacks.

Ga eens 10% boven je calorieinname zitten, dan kom je sowieso aan.


#5

@skidcbr

Welkom op het forum. Ik kom zelf ook moeilijk aan, maar als ik echt doorzet dan wil het wel. Ik heb een periode (elke dag mijn gewicht gewogen, kon ik beter het gemiddelde per week bekijken. Dit hoeft overigens niet. Vooral niet aan te raden als het je stress oplevert, maar ik vond zelf interessant en zag het meer als een project) en een gestructureerd voedingspatroon gevolgd. Dit betekent elke dag voldoende eten. Als ik het namelijk 1-2 dagen weer loslaat (en dan waarschijnlijk te weinig eet) betekent het dat ik de volgende dagen nog meer moet eten.


#7

Op basis van welke informatie kun jij concluderen dat iemand rookt? Graag een onderbouwing :blush:


#8

@Theglobalmotivator ik concludeer niks, ik raad iets. En ik vraag iets dat kun je zien aan het vraagteken!
Dat is in mijn ogen toch iets anders dan iets concluderen.
Maar ik vroeg dat omdat ik het zelfde probleem heb gehad toen ik nog rookte.


#9

Heb hetzelfde probleem, ik dacht altijd dat ik veel at maar toen ik het bij ging houden wat ik at, kwam ik er achter dat ik niet eens de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid haalde. Dit komt voornamelijk omdat ik een kleine eter ben ten opzichten van anderen.