FIT.nl

Geen trek meer in groentes

Hoi hoi,
Al een aantal jaar ben ik fanatiek bezig geweest met mijn voeding (20kg afgevallen) en kickboksen en krachttraining (uiteindelijk was ik aardig afgetraind). Heb een opleiding gevolgd over voeding, en aan de hand van mijn voeding een groot deel van mijn lichamelijke ongemakken weten te verhelpen.
Nu heb ik al best wel heel lang (lees maanden) geen trek meer in groentes. Ik eet het dan met heug en meug op. Maar laat t ook wel eens staan. En krijg weer allerhande lichamelijke klachten.
Ik denk eigenlijk een soort visuele cirkel.
Ik probeer wel nieuwe recepten maar dit helpt ook niet…
Heeft iemand tips of iets?

Groetjes
Zonnebril

1 like

Misschien andere groentes proberen. Ik raad je aan het wel te blijven eten. Supplementen is ondersteunend maar niet vervangend voor goede voeding.

1 like

Dat helpt helaas ook niet. Ik eet het ook wel, maar het gaat steeds meer met lange tanden. Ik weet dat supplementen geen vervanging zijn voor de groentes zelf.
Maar dacht wie weet, weet iemand wat…

1 like

Kun je je groente anders berieden?

Of aantrekkelijker maken met een lekker sausje?

Of samen eten met vlees? Tegelijk in je mond stoppen?

Je groenten rauw eten met een lekkere gezonde dip erbij helpt misschien ?

1 like

Een sausje is misschien nog een idee ja. Even opzoek naar een gezonde saus. Ik mag helaas geen zuivel.

Tegenwoordig maak ik vaak prutjes waar alles door elkaar zit…

1 like

Ik eet zelf regelmatig snacktomaten of snackworteltjes.

Super lekker met hummus.

@zonnebril knap wat je hebt bereikt. Heb je dat vroeger ook gehad dat je geen trek meer kreeg in groentes en welke groentes lust je wel? Als je bijvoorbeeld groente verwerkt in een curry of pasta, nasi, bami? Hoe smaakt dat?

Denk ook aan bloemkoolrijst, broccoli rijst, tegenwoordig ook in diepvries van Bonduelle. Kun je heerlijke recepten mee maken en je krijgt zo veel groenten binnen, terwijl je het beleeft als rijst, bijv. nasi etc

1 like

Ik ben altijd wel van het gezonde eten geweest. Ben niet zo een zoete kauw.
Eet normaal heel graag groentes ed. Maar nu echt al maanden geen trek in. Heb ook heel lang last van me buik gehad na het eten, maar dat is nu gelukkig over.

Ja proef je dat niet heel erg?

En stoofpotjes of soepen? Daar zit ook veel groente in? Het hoeft niet per se als geheel op het bord te liggen.

Ik heb vanavond bvb turkse spliterwtensoep gemaakt:

Vol met groente, heb er zelf nog 3 paprika’s bij gegooid.
is met een instant pot maar als de je erwten een nacht laat weken kan je het zo in een normale pan maken

1 like

Je dat ziet er heel lekker uit!!!

Wat super fijn dat jullie zoveel ideeën hebben🤗

Bloemkoolrijst proef je nauwelijks als je het gebruikt ipv rijst, vind ik

1 like

Het kan ook nooit verkeerd zijn om een keer met een diëtiste te sparren :slight_smile: Daar kan je ook veel uit halen.

1 like

LOL, diëtist(E) -> anti-feminisme :rofl:

1 like