FIT.nl

Geen honger meer: wat moet ik doen?

Ik doe de oefeningen uit het boek "sterk en gespierd " met enig resultaat.
Ik volg ook het dieet (personal mealplan , 2400KCAL) maar de laatste week heb ik geen honger meer
en kan ik zelfs de hoofdgerechten (dinner lunch) met moeite binnen krijgen
Wat kan ik hieraan doen

Goed dat je aan de slag bent gegaan :slight_smile:

Wat is je doel? Wil je aankomen of afvallen?

Geen van beide Naargelang mn lengte heb ik het perfecte gewicht Ik weeg ongeveer 63 kg en ben 1,63 lang Op mn gewicht blijf ik wel maar ik wil wel van mn buikvet af ,iets wat moeilijk blijktl
Maar het probleem is dat ik het eten uit m n dieet ook niet meer lust en het ook moeilijk kan binnenkrijgen Misschien moet ik een tijdje gaan eten zoals ik vroeger at om meer eetlust te krijgen

Je kan zelf met mcDonalds afvallen als je oplet met kcal! (niet dat ik dat aanraad hehe). Varieer, zoek op hoeveel van de ingredienten je nodig hebt voor je maaltijd om op je streef dieet te komen!

Het boek beschrijft hoe dat moet.

Oh en kleine tip, vloeibaar in shakes zoals bvb kwark + pindakaas + vruchten is een makkelijke manier snel kcal tikken

Als je van je buikvet af wilt. Dan moet je minder eten dan je nodig hebt.

Dat duurt al snel maanden, en niet weken :slight_smile:

Gaat er al wel iets van af? Of zit je op een plateau?

Ik vind ‘niet lusten’ bij volwassen niet echt meer een optie. Vooral als er 14 verschillende lunch en diner recepten instaan.

Andere optie, als je dingen echt niet lust:

Pak je eigen voedingspatroon op. En ga je voeding eens bijhouden in een app. Door dit te doen en bijvoorbeeld op 2000 kcal te gaan zitten val je misschien ook af (Weet niet precies hoeveel kcal je nodig hebt), maar zo’n app helpt je mee uitrekenen. Houd wel een vergelijkbare verhouding van macronutriënten aan.

Gaat er al wel iets van af? Of zit je op een plateau?

Dierckxsens:
Of er iets afgaat merk ik nauwelijks
Zoals u zegt minder eten
Misschien kan ik met linder te eten mn eetlust probleem oplossen

Het kan dat je na verloop van tijd iets minder energie nodig hebt, en het afvallen wat langzamer gaat. Dit kun je dan weer versnellen door wat extra in beweging te komen (calorieën te verbranden), maak om de dag een lange wandeling. Monitor wel goed je energie-inname, zodat je niet compenseert.

Hoi Dierckxsens,

https://www.fit.nl/gezonde-recepten staan ook handige tips om mee te variëren.

Wat zijn nog meer dingen wat je lekker vindt?

Nasi? curry’s? Pasta’s? Er zijn veel mogelijkheden.