FIT.nl

Gebruik jij supplementen? En welke/waarom?

Zijn er supplemten die jullie gebruiken en zo ja waarom? :slight_smile:

Ik heb een artikel over dit onderwerp geschreven, omdat ik merk dat veel mensen toch te snel naar potjes en pilletjes grijpen zonder de basis goed op orde te hebben. Hoe kijken jullie daar tegenaan?

Ik gebruik eiwitpoeder , omdat ik sinds 2 maanden geen vlees en vis meer eet. Dit maakt het makkelijker om aan voldoende eiwitten te komen.

@Wiebren heeft ook een lekkere zelfgemaakte smoothie met whey eiiwitten. Welke is dat ook alweer :slight_smile:

ik heb vorige week weer een aantal dagen mijn voeding gelogd. Ik kwam er achter dat ik te weinig eiwitten binnen kreeg. Dan komt een eiwitshake wel van pas. Makkelijk, snel en ook nog eens lekker. Dus sinds kort neem ik toch elke dag een shake extra. Ik kan natuurlijk ook gewoon meer kip, kwark etc eten maar dit kost mij meer moeite.

Elke ochtend:

• Kwark
  • Melk
  • schep whey
  • bevroren fruit
  • havermout

in de blender voor een heerlijke ontbijtje :slight_smile:

Wat weten jullie over Kurkuma?
In welke mate is dit ontstekingsremmend en welke dosering is voldoende?

Het volgende artikel geeft aan dat het geen geneesmiddel is. Maar slecht is het niet voor je, behalve dat het vervelende vlekken geeft :wink:

haha gebruik jij hete @RikM :)?

haha een heel epistel, maar thx! Dan ga ik er voorlopig alleen mee koken.

Misschien eentje voor de variatie?

Hiermee ben ik van 07:30 's ochtends tot 12:00 verzadigd.

• 1 banaan
  • 2 uitgeperste sinaasappels
  • 50 gram haverzemelen (Bevat meer eiwitten dan normaal havermout en is fijner van structuur)
  • 30 gram erwten protiene
  • 125 gram boerenkool
  • 200 ml havermelk
  • 200ml water

Ik wissel dagelijks met het fruit en ook met de groente. Soms heb ik er ook wel 100gram boerenkool en 150gram spinazie inzitten.

Supplementen gebruik ik niet behalve plantaardige eiwit poeders.

Nice! boerenkool, dat is ook niet zo’n slecht idee :smiley:
Ik ga hem proberen thx!

Dat ziet er goed uit!

Hallo, ben nieuw hier :slight_smile:

Ik overweeg om eiwit shakes toe te voegen aan mijn dieet, vind het lastig om genoeg eiwit te eten. Maar weten jullie waar ik hoge kwaliteit kan kopen? Vooral gezien dit verhaal:

Er zijn blijkbaar maar weinig shakes die weinig rotzooi bevatten, hoe vind je die in Nederland?

Oeh de voedsel en waren autoriteit neemt wel monsters. Maar hoe vaak is lastig te zeggen. 100% garantie durf ik je niet te geven over merken.

Goede vraag hoor, verdient eigenlijk eigen topic.

Detectie is vaak veel beter dan de maximum hoeveelheid die je in mag nemen. Je zal altijd iets er in hebben. Er zit lood in je water. Je hebt ook uranium in je lichaam!

Heb de studie data snel bekeken, specifiek lood. FDA schrijft 1 ppm voor (part per miljoen) voor snoep als bovengrens [1]
Dat is 1000 microgram/kg.

De tabel laat geen waarde hoger dan 200 zien.
https://www.cleanlabelproject.org/protein-powder-raw-data/

Dus voor lood lijkt het ruim binnen de limiet te zitten?

Interessant dat plant gebaseerde producten het slechter doen. Absorptie door plant.

[1] https://www.fda.gov/Food/FoodborneIllnessContaminants/Metals/ucm172050.htm

Misschien leuk voor een stuk op de website zelf

Nice analyse, interessant!

Niemand die hier magnesium suppleert? ik neem dagelijks een tablet en vaak wat poeder op de handen tijdens het CF-en.

Jawel.
Elke ochtend een magnesium pil.
Ik ben sowieso wel van het makkelijke.
Eiwitshakes (langzame en snelle) of eiwit pancakes.
BCAA’s, Creatine op zijn tijd, vitaminepil, pilletje voor de omega’s.

Gemak dient de mens.

Das nog een aardige waslijst :rofl:

:roll_eyes: Valt mee toch?
En dan heb ik ook nog verschillende shakes voor perioden dat ik meer koolhydraten wil en voor perioden dat ik minder vet wil, maar meer clean eiwitten.

Ik ben eigenlijk gewoon lui en gemakzuchtig :sweat_smile:

Creatine bij het bulken of cutten?

Bij het bulken.
Maar moet heel eerlijk zeggen, ik ben er 2 weken geleden mee gestopt omdat ik klaar was met bulken en heb niet echt het idee dat ik het nu mis.

Ga het straks wel weer nemen als ik op gewicht ben en er eens heel kritisch naar kijken.