FIT.nl

Full body schema (evt. tips en aanvullingen)

Hoi allemaal,

Dit Full Body schema heb ik toegestuurd gekregen een tijdje terug van een PT. Ik wil na een lange verplichte pauze de draad weer oppakken. Voorheen ging ik altijd 4 tot 5 keer naar de gym en hield dat goed vol. Ik volgde toen ook altijd een Full Body schema.

Hoe denken jullie over ondertstaand schema? De spiergroepen die gepakt worden in combinatie met het aantal herhalingen.

Wat zou anders moeten of beter kunnen?

Bedankt alvast.

Hoor het graag van jullie.

1 like

Ziet er niet verkeerd.
Ik vind alleen de reps bij de romanian deadlift vrij hoog,maar dat is ieder voor zich natuurlijk. Zelf werk ik vooral tussen de 3 en 15 reps.
Ligt maar net aan de oefening en of ik die dag een zware dag heb met veel gewicht en weinig reps, of een lichtere dag met minder gewicht en meer reps.

Lijkt het je niet fijner om bijvoorbeeld iedere oefening 1 setje minder te doen, en dan langzaam opbouwen over een aantal weken verspreid tot aan je deload?

Even als voorbeeld: Week 1+2.
Maandag tricep 3 sets.
Woensdag 3 sets.

Week 3+4.
Maandag 4sets.
Woensdag 4sets.

Week 5+6.
Maandag 5 sets.
Woensdag 5sets.
En dan deload.

Dit is puur als voorbeeld!

heb je dit schema van een pt welke volgens het bayesian principe werkt?

1 like

Ik weet niet of hij via het bayesian principe werkt, wat houdt dat precies in?

dat is nogal een uitgebreid begrip. Heb je aan het begin van je schema het aantal reps moeten testen?

zo ja, doe dit dan opnieuw en je bent good to go.

zo nee, kan je mijn opmerkingen als niet verzonden bedchouwen.

Dat is slechts, zo ver ik mij nog kan herinneren, bij 1 of 2 oefeningen gebeurd destijds.