FIT.nl

Fitchick filmpjes

Hi allemaal!

Ik heb een brandende vraag waar ik het antwoord al een poosje op zoek. Wellicht kunnen jullie mij helpen!

Ik ben een meid van 23, vrij actief qua fitness/sport en momenteel eet ik in een calorie surplus. Ik wil dus meer spiermassa. Nou zie ik op instagram altijd dat de echte “fitchicks” verschillende oefeningen doen, ze hebben verschillende filmpjes(workouts) voor hun leg/day of upper body etc. Natuurlijk trainen ze hierin dan wel dezelfde spiergroepen maar als ik naar mijn trainingen kijk dan heb ik voor 4x krachttraining in de week, 2 schema’s voor upper body en 2 voor mijn benen/billen. Dit doe ik dan voor een tijdje om zo ook natuurlijk zwaarder in gewicht te kunnen trainen. Nu lijken die oefeningen van die filmpjes mij ook leuk om mee te variëren. Die meiden zijn namelijk enorm afgetraind en variëren dus ook in oefeningen toch?!

Zouden jullie dit aanraden? Of gewoon blijven bij mijn schema’s omdat zij waarschijnlijk niet in hypertrofie trainen?

Liefs,
Britt

1 like

Leuke vraag!

Doe vooral iets wat je leuk vindt + vol kunt houden. Dan houd je het het langste vol!

Maar, als je echt te veel varieert qua oefeningen, dan mis je wel progressive overload, omdat het lastig is om wekelijks je gewicht/belasting op te bouwen.

Kortom, als je echt stappen wil maken qua opbouw van spiermassa, dan zou ik werken met een afgestemd trainingsplan opgesteld door een professional.

3 likes

Het probleem en tevens voordeel van Social Media.

Probleem: te veel keuzen en vrij vaak onjuiste informatie en poppetjes die er té perfect uit zien.
Voordeel: oefeningen waarbij je nog niet wist dat deze bestonden!

Dus, ik ga met het antwoord van @j.vandermark mee.

2 likes