FIT.nl

FIT20 'fit in 20 minuten'

Laatst kwam ik dit tegen: https://fit20.nl/Alles-over-fit20/
Fit worden is 20 minuten, ‘trainen’ in je overhemd en alles doen zonder te zweten. Je hoeft niet om te kleden en niet te douchen.

Zelf geloof ik er niet in, wat denken jullie hier over?

Timo

Lijkt mij verschrikkelijk om te ‘trainen’ in een overhemd.

Ik train om fit te zijn, maar ook omdat ik mezelf daar goed bij voel. En dat komt mede omdat ik het heerlijk vind om mezelf in het zweet te werken.

Oh dat lijkt me inderdaad echt helemaal niets haha. Juist heerlijk jezelf soort van te slopen en hoofd helemaal leeg te hebben… denk niet dat ik een voldaan gevoel zou hebben als ik op die manier zou trainen.
Sporten is voor mij ook niet even iets wat ik even tussendoor doe…

ik heb het ook gezien en weet ook niet zo goed wat ik er van moet vinden. Kan me niet voorstellen dat het voldoening geeft.

Interessant onderwerp! :slight_smile:

Je kunt zeker wel fitter worden in 20 minuten, maar is maar net wat je fit noemt. Wat valt onder die definitie?

Het concept voldoet i.i.g. niet aan de beweegnorm, als je alleen dat doet. En dat vind ik wel een belangrijke voorwaarde.

Daarnaast geloof ik persoonlijk niet in snelle oplossingen. Maar wel in methoden waar je consistent tijd in investeert.

Lijkt mij te mooi om waar te zijn, vind het enigszins vergelijkbaar met Bodytec, alleen net wat anders.
Goedkoop zal het ook niet zijn.

Het uitgangspunt vind ik verkeerd: fit worden zonder er veel voor hoeven te doen, staat er feitelijk.
Dit is een rondjes machines in twintig minuten proppen. Zo werkt het niet.
Maar wie serieus fit wil worden en/of zijn spieren goed wil trainen, heeft weinig aan dit concept. Serieus fit worden, is ook serieus trainen.
Of bekijk het zo: wie een atletisch lichaam wil, zal ook ‘atletisch’ moeten trainen, eten en slapen.

Voor wie weinig tijd heeft en aan machines voldoende heeft: in een flink aantal sportscholen staat een Milon cirkel. Dit is een circuit met apparaten voor kracht- en cardio-oefeningen. Meestal doe je twee rondjes en ben je in 35 minuten klaar. Niet in overhemd, maar je traint wel al je spiergroepen voldoende en bovendien werk je aan uithoudingsvermogen.