FIT.nl

Fietsen naar het werk - sportschema aanpassen?

Vanaf 1 maart heb ik een nieuwe baan waarbij ik elke dag 5 km naar werk ga fietsen (voor mijn huidige baan zit ik 80 km in de auto dus het is een verschilletje). Op dit moment doe ik 2x per week een high intensive full body workout in de sportschool en loop ik 2x per week hard, omdat ik aan het trainen ben voor een halve marathon. Daarnaast is mijn calorie-inname gericht op afvallen (nu nog 0.2 kilo per week, omdat ik vooral nog vetpercentage wil verlagen en geen kilo’s meer kwijt hoef).

Moet ik iets aanpassen aan mijn sportschema als ik 5x per week ga fietsen naar mijn werk of kan het geen kwaad?

Goede vraag! Leuk.

Gefeliciteerd met je nieuwe baan. Is het een leuke uitdaging?

Ik zou niet iets aanpassen aan je sportschema, maar wel aan je eten. Waarschijnlijk kom je net wat meer in beweging waardoor je iets meer moet eten, maar dit voel je straks zelf wel aan. 5km is ook niet zoveel dat je sport daar heel veel door beïnvloedt wordt.

Ah, top! Ga inderdaad die voeding in de gaten houden!

Ja, zeer leuk, moet alleen nog tekenen en mijn ontslag indienen dus kan het bedrijf nog niet noemen, maar ik heb er veel zin in!

@lyannebakker

Succes met je nieuwe baan. Het is inderdaad wat Jeroen zegt. Je zult waarschijnlijk weinig aan te hoeven passen.