FIT.nl

Even voorstellen: Saskia

Hoi allemaal!

Ik ben Saskia, 27 jaar en ik wil graag 7 kilogram afvallen. Ik ben er nu 6 kwijt maar ik merk dat het nu een beetje stil valt. Ik ben hier terecht gekomen door de eet- en sportschema’s, die ik wil gaan volgen om echt weer even alles op de rit te krijgen.

Ik sport thuis en heb een paar setjes gewichten en weerstandsbanden. Ik hoop hier op het forum meer info te vinden en steun van anderen.

2 likes

Welkom Saskia.

Knap dat je al zoveel bent afgevallen. Wat is je geheim? Hoe heb je dat gedaan?

Heb je dit artikel al gelezen?

Daar staan nog een aantal handige tips in denk ik.

1 like

Hoi Saska,

Welkom! Inderdaad knap dat je zoveel bent afgevallen. Het is normaal dat je op een gegeven moment op een plateau komt. Hier kunnen meerdere redenen voor zijn:

• Je lichaam gebruikt minder energie door het gewichtsverlies. Hierdoor blijf je op gewicht met het huidige kcal-inname.
  • Je bent (on)bewust meer gaan eten of minder gaan bewegen.
  • Je beweegt bijv. minder omdat je meer thuis werkt.

In het artikel die Jeroen deelt wordt hier dieper op ingegaan. Heb je een idee wat bij jou de oorzaak/oorzaken zouden kunnen zijn?

Hoi Jeroen, bedankt voor je reactie en het artikel, heel leerzaam en daar kan ik zeker wat mee! Eigenlijk ben ik regelmatiger en voedzamer gaan eten, want ik ging veel snaaien omdat ik bijv weinig calorieën bij mijn ontbijt at en dan snel weer honger kreeg. Dat doe ik nu anders en dat helpt heel goed.

1 like

Hoi Erik; bedankt voor je reactie :slight_smile: ik denk dat het 1e punt voor mij het meest geldt, dat er met mijn huidige calorie inname het maximum effect is bereikt. Want ik sport eigenlijk wel nog hetzelfde of juist meer. Het artikel heb ik net gelezen, heel verhelderend!

2 likes