FIT.nl

Even voorstellen: Mieneke

Hi all! Ik ben Mieneke (maar iedereen noemt me Mien). Vijftig jaar en na een leven van niet sporten, drank (meer dan goed voor me was) roken (tot aan 2 pakjes per dag) en vreten (hallo 115 kg) besloot ik rond mijn 42e dat het wel genoeg was.
Ik had al eerder besloten dat ik geen roker ben, toen besloot ik dat gewoon een gezond mens was. Drank de deur uit, gezond eten en gaan sporten. Na wat omzwervingen begonnen met krachttrainen en 2 jaar geleden mijn passie ontdekt: kickboksen. Ik ben 5 dagen per week in de dojo, train bij elkaar zo’n 7 tot 8 per week (kickboksen, bokszak, pt en HIIT) En ik help twee avonden per week met de les van de kleintjes. Daar geniet ik immens van.

3 likes

Wat een tof verhaal Mien! Goed bezig!

Zijn er vragen mbt training of psychologie je hebt?

@Mien1969 wat een gezonde ommezwaai :slight_smile: Inspirerend. Wat heb je hier het meeste van geleerd?

Thnx! Nee, geen vragen over training (daar heb ik mn trainers voor, dat zijn ware helden!) of psycholgie. Wel iets praktisch mbt eten, daar open ik een dezer dagen een topic over.

Dank je wel! Wat ik heb geleerd is dat ik zoveel meer kan dan ik denk.Dat ik sterker ben dan ik ooit voor mogelijk heb gehouden, fysiek en mentaal. Ik heb in de ring gestaan (en met een beetje mazzel mag ik nog een keer!) en hoewel ik die wedstrijd verloor (volgens de jury dan, volgens het publiek, mijn trainers en zelfs mijn tegenstandster niet) ik heb alles gewonnen. Mooie vraag, dank je wel

@Mien1969 Wat een mooi gevoel en een fijne ervaring. Wat zou je de lezers op dit forum bijv hierover mee kunnen geven? Die bijv. struggelen met bepaalde doelen.

Wat een positief verhaal Mieneke ! Leuk om te lezen. Ik ben 47 en voel me soms wat klungelig omdat ik nu pas begin met goed eten en trainen. Over het algemeen lees ik meer veel jongere mensen. Voor mij dus een stimulans !

@erikhuizenga ik kan een heel verhaal houden over motivatie, en dat die struggle in je hoofd zit en jij de baas over je eigen gedachten en blablabla. Maar eigenlijk is het gewoon een kwestie van vallen en weer opstaan. En soms sta je binnen no time weer op en soms duurt het wat langer. En soms val je nog een stukje dieper eer je weer opstaat. En ondertussen doe je gewoon je best.

2 likes

@Wendy72 goed bezig!
Zal ik je wat vertellen over klungelig? Vandaag had ik personal training. En mijn pt valt gelijk met een Taekwon-Do les voor kids van 7 tot 12 jaar. Die springen, stoten en trappen alsof ze van elastiek zijn ofzo. Hun ouders kijken toe vanuit de kantine.
Vandaag leerde ik weer wat nieuws. Zijwaartse trap Taekwon-Do style (een Yeop Chagi voor de kenners) Eerst op een kussen, daarna moest ik een plankje doormidden trappen. Het kostte me zo’n 15 pogingen voor het eindelijk lukte. En die kids maar kijken. En niet alleen de kids, hun ouders keken vanuit de kantine, er liepen wat andere mensen in de zaal. Man, wat voelde ik me staan zeg. Met mn gehannes. Ik wilde er bijna mee stoppen, maar zo zit ik ook niet in elkaar. Dan maar voor joker staan, het gaat me lukken.
En toen was mn lesje afgelopen en kwam Mootje naar me toe. Jochie van een jaar of 13 die afgelopen weekend echt heel knap zijn wedstrijd heeft gewonnen van een hele sterke tegenstander. En die zei ‘Mien, je ziet er moe uit. Maar ook gelukkig. Goed gedaan, die trappen!’ :heart_eyes:
Dat maakte alles weer goed :slight_smile:

Top :grinning::+1: