FIT.nl

Eten tijdens trainingsdagen


#1

Houden jullie rekening van wat jullie eten voor en na de training. Ik wil daarmee zeggen als ik ’ s morgens ga trainen eet ik Havermout, pure chocolade en melk, dan ananas, dan mijn rijst met groente en vlees,tussendoor,savonds pasta met vlees en groente tussendoor. Als ik s’avonds train is het s’morgens eieren, spekreepjes, vita en havermout, tussendoor, pasta met vlees en groente, pijnboompitten.1 a 2 uur voor training, havermout, pure chocolade, melk. Na training, ananas, avondmaal rijst met vlees. Hoe doen jullie het? Geeft dat nu eigenlijk zoveel verschil van wat je eet of je nu s’morgens,s’middags of savonds gaat trainen?


#2

Goede vraag Lorre. Ik raad je aan om dit artikel door te lezen: https://www.fit.nl/voeding/eten-na-een-training

Belangrijk is om rondom de training voldoende koolhydraten en eiwitten te nuttigen. 's avonds bijvoorbeeld een borst rijst met groente en kip of een vleesvervanger (denk aan een curry of pasta). Of een eiwitshake met havermout of wat kwark met muesli voor of na de training met een broodje appelstroop. Ligt er net aan wanneer je traint.

Kan je daar wat mee? :slight_smile: