FIT.nl

Eet ik gezond? 14 jaar en lean bulk

Hallo, Ik ben 14 jaar oud weeg 60 kilo en ben 185cm. Het advies dat ik kreeg van mensen was Lean Bulken ik ben echt een beginner en probeerde me eigen schema temaken kan iemand met tips?

Ontbijt:
Brinta 35g
Rijstwafel met zeezout

Lunch:
4 bruineboterhammen
2 beleg pindakaas
2 beleg kipfilet

Diner:
Elke dag verschillend

Tussendoor:
3 rijstwafels met zeezout
2 bananen

Mijn beweging:
Ik fiets elke schooldag naar school 15 min heen 15 min terug
Ik werk 2x in de week dan doe ik aan vakkenvullen minimaal 2 uur
Verder sport ik zn 3 tot 4 keer perweek

Hoi Joost,

Je maakt al veel gezonde keuzes. Ik zou alleen op jouw leeftijd daar nog niet mee bezig zijn. Richt je eerst gewoon op het lekker sporten :slight_smile:

Hoi Joost,

Zoals Erik zei zou ik daar nog niet teveel mee bezig zijn. Ik ben een jongen van 15 met 9 maanden ervaring in de krachtsport, dus ik herken je situatie wel een beetje.

Zorg dat je gewoon genoeg eet, en varieer wat met fruit en groente. Voor de rest kan je op je gevoel afgaan. Als je honger hebt, eet dan. Zolang je je goed voelt hoef je je niet druk te maken om calorieen etc.

Nog een tip: Sport indien mogelijk voor het werken. Ik werk drie keer in de week, ook als vakkenvuller, en ik merk dat ik gewoonweg meer energie heb na een intensieve sportsessie. Zo werk je sneller en concentreer je je beter, en maak je naast jezelf ook je teamleider en collega’s blij. Twee vliegen in een klap.

Bedankt voor beide van jullie reacties. Ik zal het is proberen met het sporten voor werk. Ik maak me alleen een beetje zorgen om me gewicht als ik niet teweinig weeg. voor de zomer was ik nog overgewicht en heb ik een grote kcal drop gedaan en veel aan cardio gedaan. Nu ben ik haast een beetje ondervoed. Dat wil ik natuurlijk niet. Dus vandaar dat ik me er bezig mee hield.

Oké, wel iets om in de gaten te houden. Heb je nog een gezond BMI? :slight_smile:

Volgensmij niet☹

Dan zou ik inderdaad meer gaan eten dan je nu doet. :slight_smile:

Als jongeren is het sowieso belangrijk om een gezond BMI te hebben. Je hebt energie nodig voor je groei.

Tegen hoeveel kcal zou ik dan aanmoeten zitten?
Lengte 185cm Gewicht 60 14 jaar

Ik zou zelf even de calculator invullen en het gewicht verhogen totdat je een gezond gewicht hebt, dan weet je wel gewicht moet hebben.

Als je dan te licht bent, zou ik meer gaan eten dan je nu doet. Ik zou je op jonge leeftijd nog niet te veel op calorieën focussen.

Zoals @Sirking1 aangeeft:

Dit is goed advies. Vind je het aankomen te langzaam gaan? Eet dan wat extra broodjes of een bakje extra kwark met muesli.