FIT.nl

Discussie: iets niet lusten?

Ik ben wel benieuwd hoe jullie hierover denken:

Zijn er producten die je absoluut niet lust? En zou je ze daarom niet eten als ze in een schema staan?

Of kun je een nieuwe smaak leren waarderen en je smaak aanpassen?

Zeker zijn er dingen die ik echt niet lekker vind en ik zou ze ook zeker niet eten als ze in een schema staan (vaak genoeg geprobeerd of het niet toch te eten viel).
Meestal als het in een recept voorkomt bedenk ik gewoon een vervanger!

Ik lust zelf geen ananas. Snap niet waardoor dat komt, want mijn ouders lusten dat wel.
Volgens mij is het gedeeltelijk erfelijk bepaald wat je lekker vindt.

Er zijn zeker wel dingen die ik echt niet lust en ik zou ze dan ook niet eten als ze in mn schema staan omdat het voor mij dan echt een strijd wordt en lastig vol te houden. Meestal zijn er wel alternatieven te bedenken voor de dingen die je niet lust volgens mij.

Ik lust geen kaas en de rest van mijn familie wel. Groenten bijna alles. En fruit

Vroeger wel een aantal dingen. Nu eigenlijk een omnivoor. Makkelijk voor schema’s :muscle:

Ik heb wel een paar dingen die ik echt niet lust, maar ik geloof ook zeker dat er mensen zijn die heel veel niet ‘lusten’. Maar bijvoorbeeld witlof en bleekselderij zou ik zeker vervangen :grin: Vaak genoeg geprobeerd, it’s just not happening.

Oef ik ben echt een prullenbakje wat dat betreft :smiley: Ik eet alles zo’n beetje.
Maar ik ken best wat mensen die champignons niet te doen vinden, en dan met name de structuur.

Nee ga geen dingen eten die ik niet lust dan gaat zn schema me tegen staan en val ik in mn oude ritme

Ik hou echt niet van die zaden en noten, en havermout komt er hier ook niet meer in.
Als ik er al aan denk krijg ik weer kippenvel.
Ik heb het wel de kans gegeven hoor maar na drie weken was ik er echt klaar mee.

Ik ben wel nog steeds aan het indekken.
Ik heb mijn salades nu aangevuld met veldsla ipv alleen ijsbergsla.

Voor mij zit er nogal een verschil tussen niet lusten en niet lekker vinden, voor mij geld wel dat dingen die ik niet lekker vindt uiteindelijk wel wennen. Dingen die ik echt niet lust zal ik een alternatief voor zoeken. Gelukkig eet ik zo goed als alles (alleen geen haring en mosselen) dus voor mij geen issue.