FIT.nl

Deel jouw favoriete recepten 🎉

Ik vind het leuk om recepten van mensen te lezen en te zien. Bij deze mijn bijdrage:

Snelle havermout aardbeien pap
Rijk aan antiocidant Vit. E, Calsium, Vit. B2, B12 en D (van de amandelmelk) vezels, calsium, fosfor en omega-3-vetzuren (van het Chiazaad) Vit. B1 en B2, Omega 3, 6 en 9 vetten, eiwitten, vezels (van het lijnzaad) Vit. C, B5, B6, B11 en L (van de aardbeien) en dan heb ik het nog niet eens over de langzame koolhydraten in de havermout. :open_mouth:

Ingrediënten

• 300ml Amandelmelk
  • 60gram Havermout
  • 5gram Chiazaad
  • 5gram Gebroken lijnzaad
  • 80gram Aardbeien

Totaal: 366Kcal

• 56,2gram Koolhydr.
  • 8gram vezels
  • 13,8gram suikers
  • 11gram vetten
  • 12gram eiwitten

2 min in de magnetron en klaar :). Aardbeien zijn makkelijk te vervangen door ander fruit: bosbessen, bramen, etc.

Ik krijg deze week nog Vanille whey met de post. Die wil ik er nog aan toevoegen om de eiwitten iets op te hogen.

2 likes

@erikhuizenga @Jasper @wouterduijndam hoe zit jullie ontbijt eruit? :slight_smile: Een vast patroon wat je makkelijk en gezond vindt?

Meestal bak kwark als het lukt of snel brood en kaas. Lig eigenlijk te lang in bed 's ochtends, te moe :sweat_smile:

Ik doe de droge ingrediënten savonds klaarzetten. In de ochtend alleen de amandelmelk en fruit erbij en klaar.

Ik had gisteren 20gram vanille whey erbij gedaan, maar dat was te zoet voor mijn smaak.

Voor of na?

Een bijna wekelijks terugkomend recept voor mij:

Samen met de kip wraps :heart_eyes:

3 likes

Als veganist ontbijt ik eigenlijk altijd met granen, zaden en pitten. Hier een voorbeeld van mijn ontbijt wat ik daadwerkelijk afweeg.

Ik hou niet zo van voedselverspilling. Hierdoor heb ik zeker 2 tot 3 keer per week een grote pan soep staan.
Ik eet veel soep als maaltijden of als tussendoortje.

1 like

Na. Ik heb gelezen dat Whey (veel) verwarmen de voedingswaarden niet bevorderd.

1 like

Yes dat klopt :slight_smile:

True!

Nog 2 lekkere recepten van @Neekesmit1992 en @Wiebren

Binnenkort maar eens maken!

2 likes

Wat een lekkere recepten :slight_smile:

Nieuwe lekker vegan FIT-recept van @Anneloes

Hebben jullie nog lekkere recepten gevonden? Of gemaakt? Deel ze hieronder. :smiley:

1 like