FIT.nl

De middagdip hoe komt dit


#1

De laatste tijd merk ik op mijn werk dat ik later op de middag een flinke dip krijg. Ik ben plotseling enorm vermoeid. En de laatste keer kon ik daardoor de lekkere koekjes niet weerstaan. Ik knapte er wel van op (oeps).

Dit is wat ik eet t/m einde middag;
Ontbijt; havermout met banaan en 1 koffie
Tussendoor,: yoghurt plus appel
Lunch: 4 vezelrijke wasa crackers met 30+ kaas en komkommer
Tussendoor: halve proteinereep

Daarnaast drink ik veel water en thee

Mis ik iets?


#2

Heb je hier iets aan?


Als ik dit artikel lees en ik kijk naar de hoeveelheden die je eet dan zul je daar niet mega vol van zitten.
Misschien is de tip die voor jou werkt om je lunch al wandelend buiten op te eten.
Zo word je actief en kun je de dip voorkomen.

Ik heb een statafel bij mij op kantoor en ik ben de hele dag actief. Ik ga eigenlijk alleen in mijn pauze even zitten om te eten en ga daarna weer staan.
Als ik bijvoorbeeld moe ben van een zware training en ik ga zitten dan zet ik een wekker zodat ik elke 30/45 minuten ga staan.


#3

Eet je wel voldoende? :slight_smile:

Heb je naar je calorie-inname gekeken?

Misschien goed om gezonde snacks te maken, zodat je die kiest in plaats van koekjes?


#4

@Wikkie1977 Je neemt veel gezonde dingen :slight_smile: maar inderdaad miss niet voldoende. En ontspan je voldoende?


#5

Op advies van mijn diëtiste ben ik meer gaan eten. Bij mij komt dat neer op een havermout ontbijtje, twee maal fruit, 4 volkoren boterhammen met beleg, komkommer/tomaat en een proteïne reep. En uiteraard 's avonds een voedzame maaltijd.
Het goede nieuws is dat ik er niet van aan kwam, maar juist afviel, doordat ik op die manier de lekkere koekjes liet staan. Want die koekjes, die werken een uurtje, en daarna zakt je energiepeil weer helemaal in.
(Uiteraard verschilt het per persoon, ik ben 31 jaar, 1m61 en 58 kilo.)


#6

Nog een tip, wat minstens zo belangrijk was voor mij! Een kleine wandeling met frisse lucht tijdens de lunch. Al is het maar 5 minuten! Dat hielp ook enorm bij mij.


#7

Het lopen in de pauze doe ik sinds een maand ook en op zeker dat dat helpt tegen een middag dipje.
Ik pak 3km … Heerlijk.
Ff los van de sleur van kantoor.


#8

Ik speel vaak even een potje ping pong tegen @Wiebren. Daarna vaak wel een ego dip, maar dan kom ik wel weer over heen :joy:


#9

Hi Wikkie!

Ik heb dit zelf ook. Wat ik merk dat het bij mij ook verveling is (wanneer ik drukker ben en niet na kan denken over eten, dan heb ik vaak ook die dip niet) of dat ik dorst heb.

Wat bij mij helpt is om dan een flesje spa rood (evt met smaakje) of Cola Zero te drinken. Vult en geeft een lekker fris gevoel. Daarnaast plan ik soms wel wat lekkers in. Op vrijdagmiddag drink ik bijv bijna altijd een flesje Cola Zero en koop ik een klein reepje Tony Chocolonely en kan ik daar echt van genieten.

Hopelijk helpt het. Je gaf aan dat je al veel drinkt, misschien helpt het toch om daar soms iets bruisends bij te drinken (zonder kcal ;-)).

Groeten en succes!
Danny


#10

Dank jullie voor de tips!! ik kan hier zeker wat mee. Misschien eet ik overdag te weinig. Kan best. Ik vind het lasting om meer te eten omdat ik het zó gewend ben. Een drankje met bubbels zonder kcal vind ik ook wel een goed idee.

Toch weer eens naar mijn eetpatroon kijken. Ik ben niet zo’n broodfan. Daarom eet ik crackers overigens.


#11

Ik ook niet, is echt een “moetje” voor mij.
Ik lever vanaf woensdag 2 boterhammen in en ga daar pancakes voor in de plaats pakken.