FIT.nl

De invloed van instagram op mentale gezondheid

Interessant artikel over de invloed van instagram op mentale gezondheid. Wie heeft hier allemaal instagram? En hoe gebruik je het?

Instagram is een beetje een opschep netwerk :stuck_out_tongue:

Interessant artikel @erikhuizenga

Moeten we wat meer aandacht aan geven. Ik denk dat het mensen echt in een verkeerde mindset kan brengen :slight_smile:

Interessant. Social Media in het algemeen laat mensen een beter beeld van zichzelf neerzetten dan de werkelijkheid is denk ik. Al doen/deden we dat ook in een ouderwets fotoboek natuurlijk.
Geen insta hier. Ik denk dat het uit zakelijk oogpunt wel heel interessant kan zijn om social media in te zetten in marketing etc. Maar zelf drink ik liever een biertje met vrienden op het terras.

Hoi Rik

Interessante visie. Alleen nu kun je je met veel meer mensen vergelijken. Dit hoeft niet problematisch te zijn, maar wel als je elke keer denkt dat je niet goed genoeg of leuk genoeg bent.

Blijft een interessant onderwerp :slight_smile: Naar mijn gevoel ‘verdedigen’ mensen (de fitness kant van) Instagram veel door aan te geven dat ze hier ‘wel echt motivatie uithalen!’. Ongetwijfeld waar, maar dit is ook vaak motivatie o.b.v. anderen: het lichaam van Instagrammer X, ‘zie je wel, Instagrammer Y lukte het ook, dus waarom mij dan niet?!’, de transformatie van persoon Z die mee deed aan het online coachingsprogramma zeghetmaar.

Uiteindelijk is de discussie rondom Instagram denk ik weinig anders dan de discussie die heerste rondom traditionele media (tijdschriften, TV). Wellicht lijken mensen op Instagram wat ‘echter’ en is de impact daarmee groter… Veel valt of staat toch ook met een stukje mediawijsheid.

Ik volg zelf i.i.g. vooral accounts die of echt kennis bieden (onderzoekers, platformen als FIT.nl :smirk:), of puur inspiratie (en dan niet inspiratie als ‘zo wil ik ook zijn’, maar in de vorm van bijv. nieuwe oefeningen).

#theend :sweat_smile:

Interessante invalshoek. Ik zag laatst dit filmpje over Instagram:

Wellicht vind je het interessant. Gaat vooral over dat mensen vaak niet authentiek zijn op Instagram, maar zich net name conformeren met een bepaalde norm…