FIT.nl

Creatine porties

Hallo allemaal,

Even een korte vraag. Ik ben 5 dagen geleden begonnen met creatine. Mij werd geadviseerd (door mijn coach) om de eerste week elke dag 4 porties van 5 gram in te nemen. Ik was echter vaak hele dagen weg deze week, en het is me niet gelukt om steeds 4 keer creatine in te nemen. In plaats daarvan nam ik 2-3 porties van 5-10 gram, maar wel onregelmatig. Dus soms 2 porties, soms 3 porties, soms 5 gram, soms 10 gram.

Heeft dit invloed op de effecten van creatine of gaat het meer om je dagelijkse inname (die overigens wel op 15-20 gram per dag ligt)?

Goede vraag! Hoe je het opbouwt maakt niet zoveel uit, zie ook:

Of je nou je creatine oplaadt of door een paar dagen langer 5 gram te nemen. Je komt op hetzelfde verzadigingsniveau uit.

2 likes

En wat als je die oplaadfase onderbreekt? Had namelijk eergisteren door omstandigheden 10 gram ipv 20 gram genomen. Gewoon compenseren door een dag extra op te laden? Of zeg je dat is niet nodig want uiteindelijk kom je toch op hetzelfde niveau?

1 like

Je komt uiteindelijk toch wel op hetzelfde verzadigingsniveau, alleen duurt het een dagje langer.