FIT.nl

Coronapaniek in de sportschool

Waarde leden van dit forum,

De gevolgen van corona begin ik écht te voelen. Gelukkig niet lichamelijk, maar wel qua dagelijkse activiteiten en uitjes. Zo gaat de Dutch Throwdown niet door, waar ik zou werken en kan ik niet meer stampen op Masters of Hardcore.

Vanmorgen waren er nóg minder in de sportschool en kreeg ik een opvallende opmerking: ‘waarom desinfecteer jij de gewichten niet?’ Ik dacht eerst dat het een grap was, maar ondanks dat het 6:25 was, was die persoon serieus.

Ik heb nog nooit iemand de stang zien poetsen na het bankdrukken.

Ik ontloop liever de discussie en begrijp maak zelf altijd de cardio apparaten schoon na gebruik bij de handvatten, maar dit is bijzonder ‘sick’. Blijf dan thuis? Genoeg oefeningen om thuis te doen, met bijvoorbeeld eigen gewicht. Maar ik heb de gewichten schoongepoetst.

Mijn vraag: op welke manier heeft deze ziekte invloed op jouw gezondheid en sportieve doelstellingen? En welk advies geef jij de ander? Ik blijf lekker de deur uitgaan, maar ontwijk het geven van een hand.

2 likes

Ik ben het met je eens hoor en mensen kunnen redelijk overdrijven. Zorg gewoon goed voor je persoonlijke hygiëne. Corona of niet, ik was altijd mijn handen na het sporten. Het idee dat ik na het sporten mijn kwark sta te eten zonder mijn handen te wassen… :face_vomiting: Als ik een apparaat niet vertrouw dan haal ik een doekje eroverheen.

De mensen die grieperig zijn kunnen hun verantwoordelijkheid nemen door thuis te blijven. Ik onderschat Corona zeker niet. Ik vind het wel opvallend dat als de media iets enorm opblaast er zo spastisch gereageerd wordt. Er zijn altijd virussen en ziektes die overgedragen kunnen worden. Was gewoon je handen en stop met zeuren haha! :muscle:

4 likes

Nu ben ik wel een beetje nieuwsgierig geworden of je het met een lepel eet, of dat je het zo met je handen eruit schept :thinking:

4 likes

Meestal met mijn handen, vind extra zout op mijn kwark wel lekker. Daarnaast hoopt het dan op tussen mijn nagels en heb ik voor later nog wat! :smirk:

3 likes

Dat is nog eens slim, daar heb je goed over nagedacht.
Doe je dat alleen bij je kwark of ook andere dingen. Nee laat maar ik wil het niet weten :nauseated_face: .

2 likes

image

2 likes

@Omerta @lawrie Haha, met deze methode heb je wel gegarandeerd Corona. Klinkt eigenlijk wel goed… heb ik eindelijk 2 weken de tijd tijdens mijn quarantaine om te focussen op fitnessen, slapen en netflixen :joy:

1 like

Ik denk dat je wel meer oploopt dan corona alleen :laughing:.

Ik kan je adviseren met de beste bedoelingen voortaan gewoon je kwark met een lepeltje te eten, en op 1 of andere manier wat meer tijd te maken voor fitness, slapen en netflix. Dat zijn namelijk de 3 belangrijkere dingen van het leven hé, daar moet je tijd voor maken.

1 like

Thanks, ik zal het meenemen in mijn heroverweging om mijn kwark op een andere manier te eten. Over het laatste deel heb je zeker gelijk. Deze dingen doe ik naast mijn werk. Misschien toch een methode zoeken om van mijn hobby mijn werk te maken! :grin:

1 like

Ja het is het heroverwegen meer dan waard!

Ja misschien handig om personal trainer te worden dat je met je klanten samen kan sporten.
Maar dan hebben we het probleem van netflixen nog niet opgelost he :smirk:

2 likes

Dat snap ik niet haha…

Laat maar haha.

Oke, ja ik had echt geen idee wat je zei/bedoelde?.

Dat jouw humor on point was, was oprecht vermakelijk om te lezen. En dat was een verwijzing naar Dragon Ball Z (jaren 90 serie waar de basis oprecht trainen, eten en slapen was). Mijn eerste fitness tv ervaring.

1 like

Ahh okee. Nee die serie keek ik nooit dus vandaar dat ik het niet begreep. Dankjewel voor je complimentje, nu is is mijn dag weer goed! :facepunch::muscle:

1 like

Ene sportschool waar ik werk gaat zaterdag in overleg wat de maatregelen zullen zijn. Ik doe doe daar alleen groepstraining (ik stop überhaupt met werken binnen 3 weken) dus het zou me niks verbazen als afgelopen dinsdag m’n laatste keer daar was.

Andere sportschool waar ik meer uren maak, hebben we wel a4’tjes opgehangen met daarin de vraag naar de klant om er extra attent op te zijn om spullen schoon te maken.

Als iemand zo panisch is waarom doet hij het niet gewoon zelf van te voren? Weet je ook zeker dat het (goed) gedaan is. Barbell schoonmaken is zo gedaan.

Goed handen wassen. Niet te veel aan je gezicht zitten. Niet gaan als je ziek bent, het is allemaal niet zo lastig. Laat tot nu toe er nog weinig om. Behalve wintersport…

1 like

1 van de sportscholen waar ik normaal naartoe ga gaat dicht tot eind maart. Ik ben benieuwd wat commerciële sportscholen gaan / moeten doen…

1 like

Inmiddels alle sportscholen dicht. Helaas heb ik geen barbells etc. in huis.

2 likes

Je kunt paar weken calisthenics trainen. Koop eventueel een set ringen om gemakkelijk pull oefeningen te doen.

2 likes