FIT.nl

Chiropractor wel of niet?

Wie van jullie laat zich ter preventie van of voor een houdingscorrectie wel eens behandelen door een chiro?
Zijn er uberhaupt voor- of nadelen bij behandeling door een Chiro. Ik begrijp dat een chiro onder alternatieve geneeskunde valt en een behandeling gedeeltelijk of helemaal niet vergoed word door de verzekering. Tarieven zijn in ieder geval niet misselijk voor een paar minuten werk. Wat is jullie ervaring?

Interessante vraag. Ik weet daar zelf te weinig vanaf.

@j.vandermark Weet jij daar meer over?

1 like

Mbt ervaring:
Ik ben een tijdje gegaan omdat ik veel werk deed waarbij ik voorover bukte, vervolg:
last van rug en schouders.

IK vind het kwakzalverij (zal complexere dingen vast werken…).
Koste: 60/70 euro, deel werd vergoed door de verzekering.

1 like

Oeh, interessante vraag. Zelf 1x gedaan door een fysio die dat toepaste.

Ik weet er te weinig/ heb er zelf te weinig ervaring mee om er een oordeel over te vellen.

1 like

Hey Fabian,

De chiropractor is redelijke kwakzalverij en ook weinig evidentie voor dat het hele lichaam manipuleren (‘kraken’) echt werkt zeker ten opzichte van je sportprestaties, wel heb je na het kraken een grotere bewegingsuitslag dan ervoor. Dat kan af en toe wel is helpen. Wanneer je echt last ergens van hebt en je wil gekraakt worden zou ik je toch aan raden om naar een manueel therapeut te gaan, deze mensen kijken net iets verder dan alleen ff kraken

2 likes