FIT.nl

Cardio of krachttraining?

Hoi allemaal,

Ik zou graag wat willen afvallen en het liefst ook spiermassa willen creëren. Nu weet ik inmiddels dat dat niet zo makkelijk is, maar wat ik mij blijf afvragen; wat is het ‘nut’ van krachttraining bij vetverlies? Ik blijf op diverse sites lezen dat krachttraining veel beter is, maar daar verbrand je dus niet enorm veel kcal mee + het is erg lastig om spieren op te bouwen als je in een aanzienlijk kcal tekort zit… Is het daarom verstandig om cardio te doen en op een gegeven moment voor krachttraining te kiezen?

Wat denken jullie?:grin:

Hoe meer spiermassa je hebt, des te hoger ligt je verbranding. Dan bedoel ik dus dat je verbranding door de dag heen een stuk hoger is. Daarom is kracht training effectiever dan cardio.
Ik raad je aan kracht als hoofddoel te hebben, en misschien wat cardio erbij te doen.

1 like

ik sport op het momoent 3x /wk, het meeste tijd doe ik cardio (loopband (vetverbranding) fietsen en roeien) daarnaast wat (korte ) kracht trainingen. heeft het zin om s’avond kracht trainging te doen aangezien je daarna toch slaapt en daardoor niets meer verbrand, of is het raadzaam om 1 van de 3 dagen om te draaien en hoofdzakelijk kracht te doen?

Ook in de nacht blijf je verbranden, het is wel iets lager maar gelukkig blijf je verbranden. Ik denk zelf dat als je in de avond traint je verbranding in de nacht hoger is dan als je in de ochtend traint.

Ik snap je vraag niet helemaal?

Ik raad je aan kracht boven cardio te stellen.
Zwz met cardio bouw je niet echt spiermassa op.