FIT.nl

Buikvet verminderen, tegelijk spieropbouw lichaam ontwikkelen

Hallo,

Ongeveer 3 weken geleden ben ik gestart met trainen. ( krachttraining en 20 min cardio ) Ook ben ik toen meteen begonnen met mijn voeding bij te houden. Zo ontdekte ik dat ik te weinig calorieen binnen krijg elke dag. Ik weeg 62 kilo, ben 1.75. En ik ben 47 jaar. Het lichaamsvet concentreert zich voornamelijk op mijn buik en heupen. Ik doe erg mijn best meer te eten, maar dat valt niet mee. Van gemiddeld 1300 calorieen per dag zit ik nu ( met moeite) op 1600 calorieen per dag. Ik train 3 tot 4 x per week. Ik merk nu dat ik sterker word, dat is geweldig. Ik voer mijn eten in in een app ( Myfitnesspall) . Daar zie ik duidelijk wat ik eet, zoals eiwitten. Mijn vraag is, ik zit vaak zo vol, terwijl ik dan nog niet eens aan mijn nodige calorieen zit. Wat ik begreep heb ik er 2100 per dag nodig. Mijn doel is om spieren te ontwikkelen, kracht, maar ook wil ik mijn buikvet minderen. Hoe bereik ik dat als ik meer eet ? Dan blijft mijn buik toch dik ? Of zelfs nog dikker ? Verder ben ik slank, alleen die buik en heupen zit vet. Ik let ook goed op dat ik onverzadigde vetten binnen krijg en zo min mogelijk verzadigde vetten.

Buikvet verminderen en spieren opbouwen tegelijk is haast niet te doen. Wil je vet verliezen zul je moeten afvallen, wil je spier opbouwen zal je moeten aankomen.

Ik raad je aan niet onder de 1500kcal te eten!
Mocht je niet aan je kcal behoefte komen zal ik je aanraden vloeibaar erbij te gaan eten, bijv eiwit shakes.
Maar je kan ook bijv melk en havermout en een banaan in de blender doen en zelf een shake maken om je kcal te verhogen.
Vloeibaar is vaak makkelijk weg te drinken.
Als ik 1500kcal in een shake maak is dat een stuk sneller en makkelijker dan vast voedsel.
Alleen zullen shakes e.d wel sneller verteren, dus waarschijnlijk zit je er minder lang van vol.

Maar wat nog beter is dat is wekelijks 50 kcal omhoog schroeven, dan zal je na 10weken 500kcal erbij eten zonder dat je het echt merkt. Vast voedsel gaat voor vloeibaar voedsel in een goed voedings patroon. Althans in mijn ogen!

1 like

Dankjewel, ik vind het allemaal maar ingewikkeld ondertussen, ik moet onder de 1500 calorieen blijven dus ? Dat zal een stuk makkelijker voor me zijn. Volgens de app heb ik er 2100 nodig, en volgens de meting van de sportschool zelfs 2300 ! Een shake is een goede tip, dat drinkt makkelijk weg denk ik. Ik zit bijvoorbeeld nu zo vol, en ik kom nog calorieen, vet en eiwitten tekort voor vandaag. En ik heb niet eens mijn training erin mee genomen in mijn voedingsapp.

Volgens mij heb je me dus verkeerd begrepen. Ik zal juist NIET onder de 1500kcal gaan!!

Stel je mag dagelijks 1500kcal en je verbrand er nog eens 300 met sporten dan zal je dus 1800kcal moeten eten om NIET af te vallen.

oke duidelijk fijn dankjewel !