FIT.nl

Buikspieren trainen: HOW?!

Hallo!

Ik ben momenteel mijn buik aan het trainen en zoals jullie hiervoor misschien hebben gelezen ben ik mijn vetpercentage aan het verlagen zodat mijn buikspieren dan ook daadwerkelijk zichtbaar worden. Ik train mijn buikspieren zoals crunches met gewichten voor optimaal resultaat. Wie heeft er meer tips en kan antwoord geven op de volgende vragen;
1 Hoe vaak moet je per weer buikspieren doen?
2 Welke oefeningen zijn het meest effectief per gedeelte van de buik (onder boven en zijkanten)
3 Hoe veel gewicht bij welke oefening?

Bedankt!

Eigenlijk heeft iedereen buikspieren. Daarom zeggen ze ook wel dat buikspieren in de keuken gemaakt worden.

Hier meer info:

Ik zou niet je training focussen op ‘buikspieren’

Maar het versterken van je core. Je hebt niks aan sterke buikspieren zonder sterke rug,- heup,- & onderrugspieren. Dit aritkel geeft een aantal handige tips: https://www.fit.nl/krachttraining/core-stability-oefeningen

En anders vind je op deze pagina: fit.nl/fitnessoefeningen een overzicht van goede buikspieroefeningen.

Dat ligt echt aan je niveau en doel. Dat kunnen we niet zo op een forum bepalen. Hoe graag we dat ook willen.

Ik zou het ‘meest effectief’ laten gaan qua gedachten gang, niets is het meest effectief. Het gaat om je algehele trainngsschema.

Precies dit :slight_smile: Denk daarom om het versterken van je core, als het worden van een ‘betere sporter’.