FIT.nl

Bodybuilders van toen en nu

Dat heel wat professionele bodybuilders gebruik maken van anabole-steroïden is bekend. Ik merk dat de bodybuilders van nu die aan wedstrijden meedoen meer spiermassa hebben dan uit de tijd van Arnold.

Wat mij opvalt is vooral die lelijke uitpuilende buik dat ze tegenwoordig hebben wat niet was in de tijd van Arnold. Dat maakt de bodybuilders in de tijd van Arnold veel mooier.

Is deze uitpuilende buik en enorme meer spiermassa dan vroeger te danken aan het gebruik van meer anabole dan vroeger of is daar een andere verklaring voor zoals voeding en training? De uitpuilende buik maakt hen echt oerlelijk op het podium dan te zwijgen over het lichaam dat ze overdreven opgeblazen is dat er niets nog naturel aan te zien is.

Wat is jullie mening over deze onderwerp?

Ik vind de vroegere vormen van Arnold e.a. ook veel mooier. Alhoewel Arnold en mensen uit dat tijdperk ook niet natuurlijk zijn. Super grote gasten. Zelf wat te groot, maar dat is mijn persoonlijke voorkeur. Ik heb het liefste een atletische, wendbare en krachtige bouw.

Wel super veel respect voor de bodybuilders van nu en toen. Om dat te bereiken is het echt topsport. Super knap, ondanks het gebruik.

Ik weet bijna niks van anabolen steroïden. Omdat wij daar met FIT ver van willen blijven. Maar volgens mij heeft dat met groeihormonen en insuline gebruik te maken. Maar goed anyway: als het te mooi om waar te zijn is, dan is dat het vaak ook. :slight_smile:

Klopt inderdaad de bodybuilders uit de tijd van Arnold zijn ook niet natuurlijk maar vergeleken met die van nu…

Respect moet er zeker zijn want ondanks eventuele hormonen of anabole trainen ze kei hard…uren per dag. heb jij een mening over die uitpuilende buik van de bodybuilders van nu???

Ja ik vind het niet echt atletisch.

Ben ook benieuwd wat de scheidsrechters gaan doen op wedstrijden. Arnold was groot voorstander van meer proportie en balans. Ik meende dat hij vond dat de huidige Bodybuilding cultuur een beetje doorsloeg. :slight_smile: