FIT.nl

Athlean-x dagelijke ab workout

Goedenavond,

Ik train al een tijdje Calisthenics en was hier gister wat meer over aan het opzoeken. Toevallig kwam ik langs een filmpje van Athlean-x, waarin hij de uitdaging geeft 22 dagen achter elkaar de abs te trainen. Aangezien ik op dit moment om de dag een full body workout doe, vroeg ik mij af of dit daar negatieve gevolgen voor kan hebben? Ik heb het dan vooral over de rust van de ‘niet buikspier gerelateerde spieren’.

Ik begrijp uiteraard dat de buikspieren tijdens deze challenge onvoldoende/ geen rust krijgen. Als dit echt effect kan hebben op de rust van de andere spieren, dan blijf ik het liever om de dag doen.

Alvast bedankt!

Ik raad je aan om het om de dag te doen. Ik kijk ook graag na Jeff cavelier van Atlean-x maar dan alleen voor zijn uitvoering van sommige oefeningen en zijn kijk op dingen. Maar niet voor zulke uitdagingen om zo vaak achter elkaar de zelfde spiergroep te trainen.

1 like

Thanks voor je reactie. Je kijkt er eigenlijk wel een beetje hetzelfde naar als ik doe. Op zich vind ik challenges wel leuk om te doen, vandaar ook deze post, maar spieren hebben wel rust nodig natuurlijk.

1 like

Met calisthenics zelf gebruik je al veel abs ook. Zeker als je skills traint train je je abs vaak mee. Persoonlijk doe ik vrijwel geen specifieke abs oefeningen naast L-sit en dragonflag. Als ik m’n abs wil trainen doe ik vaak L-sit pull ups, mountain climber push ups en dergelijke.

1 like

Ik zou eerder voor doordachte training gaan. Kwaliteit boven kwantiteit.

Ja dit, als het aandachts punt is gewoon extra oefening aan je schema toevoegen, niet een geheel ander schema er naast starten. Voorkom overtraining!

Thanks allemaal. Ik blijf gewoon bij mijn huidige schema dan! :smiley: