FIT.nl

Alternatief voor prikken

Hallo allen!

Ik wil mijn bloed laten testen om te kijken of de waarden wel goed is (zie het als een APK voor de auto).
Alleen heb ik een hekel aan naalden.

Weet iemand een alternatief?

Als analist zijnde op een laboratorium waar ik dit onderzoek. Is er geen alternatief voor het onderzoek. Je hebt simpelweg gewoon bloed nodig.

De hoeveelheid die wordt afgenomen is dan weer sterk afhankelijk van het onderzoek.

Hopelijk heb je hier genoeg aan :wink:

Gr Jeroen

1 like

Yes, genoeg info.

Mooi kak wel, laatste keer bloedprikken ben ik bijna flauwgevallen.

Dank voor je reactie!

Wat voor soort onderzoeken zou je eventueel gedaan willen hebben?

Misschien dat het kan met een klein prikje in je vinger waarbij ze vervolgens het bloed eruit knijpen.

1 like

Eigenlijk een basis onderzoek, net zoals bij een auto.

De reden dat ik 'm wil, is omdat ik nieuwsgierig ben of er wat veranderd is en ik eventueel supplimenten mag gaan toevoegen. Ik eet de laatste weken minder vlees dan voorheen (sowieso geen carnivoor).

Ik merk dat ik op sommige momenten veel stress ervaar (veel werk en school gerelateerd).
Dus, ik ben nieuwsgierig of ik met het verhogen of juist het minderen van bepaalde voeding/dranken de stress kan beïnvloeden.

Dan ga je toch wel naar specifieke testen kijken waarvoor er een aantal hormonen en vitamines getest lieten worden (niet goedkoop).

Hiervoor is ook wat bloed nodig dus een prikje in de arm. Als je het toch laat doen, vraag naar een dun naaldje :wink:

1 like

@KKC helaas niet. Sommige vervelende dingen horen erbij. En als je de andere kant opkijkt?

Tot nu toe iets va 3 keer geprikt. 2e keer prikte ze mis en dat ging bij mij ook mis :slight_smile:

Ik onderzoek het nog wel ff.

1 like

Vraag naar een vleugel naald in de kleur blauw. Dit zijn de naalden die ze gebruiken voor baby’s en erg kleine kinderen. En vragen naar een ervaren iemand, je hebt anders een grote kans op een stagiaire.

Heb je voor zo’n onderzoek verwijzing huisarts nodig?

Ja, maar je hebt ook private partijen die onderzoek aanbieden.

Ik geloof zelf niet zo in het testen van waarden via de reguliere geneeskunde als je gezond bent. Begrijp me niet verkeerd, als er vermoedens zijn van een ziekte zal ik de eerste zijn die naar een arts zou stappen om me te laten onderzoeken en ik zou dit ook aan anderen adviseren.

De reguliere geneeskunde werkt met standaard waarden. Als je b12 tussen x en y valt betekent dit dat je geen b12 tekort hebt. Maar wie zegt dat voor jou de standaard waarde tussen x en y genoeg is? Misschien vaart jouw lichaam er beter bij om een hogere waarde b12 te hebben…

Sinds een aantal jaar ben ik daarom enthousiast over bioresonantie therapie, dit valt onder de alternatieve geneeswijzen. Ik was in het begin ook sceptisch, maar daar waar de reguliere geneeskunde geen oplossing meer wist voor mijn migraine aanvallen kwam binnen 1 consult bij de bioresonantie therapie aan het licht waardoor het kwam. Ook viel bij de reguliere geneeskunde mijn b12 binnen de vastgestelde waarden, maar bij de bioresonantie zag ze dat het voor mijn lichaam wel wat hoger mocht zijn. Sinds ik dit bijslik voel ik me veel beter en energieker!

Liefs Nononsense :blue_heart:

Zal niet teveel in de wetenschap treden van vitamine B12, maar je hebt het nodig voor de aanmaak van rode bloedcellen. Maar voor de opname van vitamine B12 heb je ook een stofje nodig dat in je maagwand wordt geproduceerd. Dat is ook de rede dat mensen met een gastric bypass vitamine B12 bijgesloten krijgen.