FIT.nl

Afvallen maar geen resultaat

Hi allemaal,

Ik heb al meerdere malen geprobeerd om eindelijk die sixpack te kunnen krijgen.
meerdere malen een voeding schema+trainings schema 3x per week.

maar het werkt allemaal toch niet hoe lang ik het ook volhoudt. er komt gewoon geen resultaat vanaf.

Dus ja mijn vraag is dus eigenlijk. kan iemand mij de juiste tips geven

Gewicht : 83KG
lengte : 175cm
Baan : 5 dagen kantoorbaan
sport : 3 keer per week 90 minuten kracht training

Alvast bedankt

Dan gaat er iets niet goed. Je moet vet verliezen, dus minder eten dan je nodig hebt. Een negatieve energie balans dus. Ik vermoed dat je nog te veel eet terwijl je zelf misschien denkt dat je goed zit kwa kcal.

Hi bedankt voor je reactie

sinds een paar weken ben ik toch maar is calorieën gaan tellen.

ik zit toch elke dag op rond de 1890 calorieën

koolhydraten 41%
eiwitten 39%
vet 20%

dit is wat ik er een beetje uithaal.

ik hoop dat je mij wat tips kan geven, zal ik eventueel plaatsen wat mijn voeding is op een dag?

https://www.fit.nl/afvallen/hoeveel-calorieen-per-dag.

Bekijk dit eens en maak dan een berekening van je pal waarde e.d…
Als je alles goed telt kwa eten en drinken, en je zorgt dat je 10procent onder je onderhoud gaat eten kan het niet anders zijn dan dat je afvalt. Of er moet iets heel vreemds zijn aan je stofwisseling wat ik eigenlijk niet denk, maar ik ben natuurlijk geen dokter.
Ik denk dat er iets in je berekening mis gaat!
Belangrijk echt om alles te tellen waar kcal in zitten dus ook je drinken en bijv suiker in de koffie enz enz…

Je eiwitten zitten wat erg hoog. Ik zou max 30% aanhouden.

Vervang deze met koolhydraten.

Je kunt een voedingsdagboek plaatsen. Zeker!

Ik heb ook een vraag betreft afvallen.
Ik sport 3x per week voornamelijk full body workout.
Zo doe ik ook cardio en wil altijd wel tussen de 170 á 230 kcal verbranden per sessie.
Ik eet niet zo extreem veel heb ik zelf het idee. mijn ritme zit ongeveer zo in elkaar:
Ochtend: 2 boterhammen met filet + 1 cracker met appelstroop + ontbijtkoek
Lunch: 3 boterhammen met kipfilet/Ham + Banaan
Tussendoortje: Sultana
Avondeten: Dit is natuurlijk wisselend, min 1x per week pasta en vaak spinazi, bloemkool, brocoli etc…
Drinken: Overdag thee/koffie en met avondeten water. In het weekend heel af en toe een glaasje cola (light)

Naar mijn idee krijg ik absoluut niet teveel kcal binnen maar afvallen doe ik niet! in tegendeel. ik was afgevallen maar ben juist aangekomen (en nee dit komt niet door de december eet maand)

Ik wil vooral me buikomvang minder hebben en deze wat strakker hebben het liefst voor de zomer uiteraard.
Me buikomvang is op dit moment 101cm. ik ben 25jr en 197 lang.

Hebben jullie tips hoe ik mijn doel kan bereiken liefst met oefeningen voor thuis. Ik kan buikspieroefeningen doen maar zolang me buikvet er zit heeft dit denk ik weinig zin.
Tips zijn dus welkom! :slight_smile:

Idd met buikspier oefeningen kom je er helaas niet.
Miss handig je voeding te gaan tracken want waarschijnlijk ga je toch over je kcal behoefte uit op een dag. Ik zal het eens een paar weken tracken en vanuit daar verder kijken, zo krijg je miss toch een andere kijk op je voedingspatroon.
Ps buikvet gaat echt pas als laatste weg en helaas niet als eerste…

Jullie tips waarmee ik me kcal kan tracken? een App?
Dan zal ik het komende week is bijhouden en dan volgende week terugkomen met de resultaten.
Ik kan me herinneren dat ik het eerder bijgehouden heb en toen zat ik goed of zelfs eronder.

Je kan de betaalde versie pakken van fit.nl
Maar je kan ook gewoon de food app pakken met de sport app van virtuagym deze horen bij elkaar en zo kun je heel goed je voeding en sport activiteit tracken… ik ben benieuwd hoe dat bevalt en waar je dan op uit komt over een aantal weken. Houd je ons op de hoogte?
Belangrijk ook je drinken te tracken en je suiker en melk in de koffie enz. En je olie of boter waar je in bakt en je smeerboter enz enz dus alles wat kcal heeft tracken, heel belangrijk dat je dus niks vergeet!!

Ik ga het voorlopig 2 weken bijhouden als ik het maar niet vergeet bij te houden :slight_smile:
Maar zijn er al tips voor de tussentijd wat ik kan doen om me vet rondom me buik te verminderen. Ik wil deze zomer toch wel wat resultaat hebben dus iedere dag dat ik te lang wacht is een dag te veel.

Nee je kan alleen vet vebranden door een kcal te kort ! Niet met oefeningen/trainen dus… je moet echt goed je voeding gaan bij houden om verder te komen.

Okee dat ga ik doen. Heb je ervaring met de Food app van virtualgym?

Yes deze kun je hier terugvinden: https://shop.fit.nl/product/fit-app/

Ja zijn top app’s!!

Ik zoek wel een gratis app :slight_smile: maar ik zal het doen met de app die ik nu heb ik weet alleen niet hoe ik de resultaten moet delen op dit forum

probeer ook eens meer cardio .en je core abs trainen .en gezonder eten yougourt met musli of havermout . vraag is dan hoeveel calorien binnen werk per dag .en veel water drinken .

Misschien een printscreen maken? :slight_smile:

14 printscreens… ik weet niet of je daar vrolijk van wordt :stuck_out_tongue:

Mm twee opties:

• misschien dan toch 1 op 1 met een coach aan de slag,
  • of concrete vragen stellen waarmee we je kunnen helpen.

Ik zie dat je 3 x per week krachttraining doet, dit is inderdaad een goed recept om af te vallen maar ik zou zelf ook nog wat meer cardio training erbij doen zoals de crosstrainer en de roeibank, dit zijn ten eerste goede machines waarbij veel spiergroepen worden aangesproken maar ten tweede en dat is voor jou van belang ook goede calorieverbranders. Verder inderdaad let op je voedingspatroon. Veel succes.