FIT.nl

Afvallen en spier aanmaken?

Hallo,

Ik ben Mohammed (17 jaar, 1,79m, Rond de 68kg en ik train 3 tot 4 keer per week).

Mijn vraag is: is het mogelijk voor mij om niet aan te komen maar om toch nog spier aan te maken? Zo ja, hoeveel calorieën moet ik eten?

Hoeveel kcal je moet eten dat is nooit van te voren te zeggen, begin eens met 2500kcal en ga dat een paar weken bij houden. Dus eet iedere dag 2500kcal en weeg je iedere morgen na het opstaan als je na de wc bent geweest. Het liefst op vaste tijden. Probeer je activiteiten dagelijks een beetje het zelfde te houden, dus ga niet in week 1 vijf keer per week hardlopen en in week 2 een rust week pakken.
Na 2 weken heb je 14getallen staan, tel week 1 de gewichten bij elkaar op en deel door 7, en dat doe je bij week 2 het zelfde. Blijkt dat je aankomt dan moet je terug in kcal,val je af dan moet je meer eten. Vrij simpel eigenlijk. Ik zal onderaan een voorbeeld neer zetten.
In mijn optiek kan je best wel wat spiermassa winnen op kcal onderhoud, en al helemaal als je net pas begint met sporten.

2 likes

Spieren opbouwen en vet verliezen is lastig:

Maar het kan… Mits je veel goed doet.

Ik raad je aan om eens te kijken naar onze FIT Methode-app:

Dan heb je gelijk een goed trainingsschema en kun je direct je voeding bijhouden + al je vragen stellen.

2 likes