FIT.nl

Aangenaam, ik ben Jet


#1

Hé lieve mensen,

Ten eerste vind ik het super raar om hier iets te posten, ben echt niet een persoon die snel dingen op een forum zou posten… But let’s go!

Sinds enkele weken ben ik meerdere malen per week te vinden in de sportschool. Hier doe ik vooral aan krachttraining. Dit doe ik vaak samen met vrienden die al meer ervaring hebben in de gym.

Toch wilde ik zelf ook meer kennis op doen en heb ik de FITmethode gekocht. Ook omdat ik eens écht aan mijn doelen wil werken en het onwijs interessant vind.

Momenteel weeg ik 62 kg en ben 1,65m met een vetpercentage van 30%. Mijn doel voor nu is eerst enkele kilo’s af te vallen (56kg is m’n doel nu). Later wil ik graag nog spiermassa aankomen.

Het afvallen heb ik echt al veel te vaak geprobeerd, maar blijft voor mij echt moeilijk. Voornamelijk wanneer ik veel buiten de deur ben of met anderen eet (dan eet ik veel te veel). Gelukkig heb ik nu vakantie en heb ik alle tijd om aan mijn doelen te werken!

Liefs Jet


#2

Hoi Jet,

Leuk dat je een bericht post en je verhaal komt delen :slight_smile:

Wat ik je aan zou raden is om je voor te bereiden op de moeilijke momenten. Dat helpt vaak om niet terug te vallen in oude gewoontes.

Meer hierover staat in deze artikelen


Ook helpt het om je doelen op te schrijven. Zo kan je ook beter na gaan of je op de juiste weg bent. Meer hierover lees je in dit artikel: https://www.fit.nl/mindset/succes-bijhouden

Kan je hier wat mee? Ik ben benieuwd.


#3

Goed bezig! Stap 1 gaat al goed, probleem identificeren en starten met sporten.
Het lastigste is een gedrags verandering volhouden, maar daar kan het boek hopelijk bij helpen!

Hou je bij wat je eet? Probeer dat eens een week, erg inzichtvol. Bvb de fit app of myfitnesspal


#4

Oh en als stok achter de deur je kan hier ook een progress report bijhouden! :slight_smile:


#5

Ain’t seen nothing Jet!


#6

Haha, moest hardop lachen :smiley: @Lorenzo1990

Classic! :rofl:


#7

Ik gebruik Myfitnesspal, dat helpt me wel heel erg. Moet zeggen dat als er een cheatdag is, het een stuk moeilijker is om het bij te houden. Vooral omdat je dan porties moet inschatten en zo.

In de FIT methode staat trouwens iets over hoe vaak beginners moeten sporten, maar ik doe vaker krachttraining; ongeveer 5x per week, met een splitschema (Benen&buik/Chest&Triceps&Schouders/Biceps&Rug). Is dit wel oké?
Gebruik trouwens de app Strong om m’n progress bij te houden.

Ook probeer ik sinds deze week wat meer cardio erbij te doen, vind dit zelf niet heel leuk maar misschien wel beter om mijn doelen te bereiken…


#8

Is het een drie dagen split? :slight_smile: @jetannelse