FIT.nl

5 dagen per week fullbody

Hey!

Ik ga volgende week beginnen met mijn nieuwe trainingsregime. Ik ga 5x per week fullbody doen maar is dat wel goed ivm rust?

Let me know :grin::+1:

Dat ligt er echt helemaal aan.
Hoe goed kan je herstellen?
Hoeveel sets ga je draaien per training per spiergroep en hoeveel sets ga je draaien in de week per spiergroep.
Ga je continu op spiermassa of ook op spierkracht en spier uithoudings vermogen.
Na hoelang heb je een deload?
Ga je bijv iedere training 5sets biceps trainen en de rest van de spiergroepen 3sets en gooi je naar bijv 3mnd je schema om dat je bijv 5sets benen gaat trainen en de rest 3 sets?
Hoe gaat je schema eruit zien.
Hoeveel reps in reserve hou je!
Hoelang train je al.
Hoe is je slaap…
Zit je in een positieve energie balans of juis niet?

Dus te lastige vraag vind ik persoonlijk om direct een antwoord op te geven zonder dat ik enige kennis over bovenstaande heb!

1 like

Hoe goed kan je herstellen?
Geen idee, dat zal ik moeten uitproberen

Hoeveel sets ga je draaien per training per spiergroep en hoeveel sets ga je draaien in de week per spiergroep.
4 sets a 12 reps per oefening, 20 sets per spiergroep per week

Ga je continu op spiermassa of ook op spierkracht en spier uithoudings vermogen.
met 4 sets a 12 reps per set zal ik het meeste op spiermassa gaan trainen

Na hoelang heb je een deload?
elke 4 weken, dat is de planning

Ga je bijv iedere training 5sets biceps trainen en de rest van de spiergroepen 3sets en gooi je naar bijv 3mnd je schema om dat je bijv 5sets benen gaat trainen en de rest 3 sets?
Op dit moment kan ik 3xpw naar de gym en 2x pw met de TRX aan de slag

Hoe gaat je schema eruit zien.
Wisselend, bijvoorbeeld de ene dag:
-Leg press

- bench press
- t-bar row
- military press
- bicep curl
- tricep extention
- seated/lying leg curl
- seated crunch/abb wheel
Bovenstaand schema zal routeren waardoor de ene dag benen een oefening extra krijgen, de andere dag borst, en de dag daarop biceps

Hoeveel reps in reserve hou je!
3 a 4

Hoelang train je al.
2.5 jaar ongeveer
Hoe is je slaap…
7 a 8uur per nacht

Ik hoop dat je hier iets mee kan

1 like

Wil je eens je uitgewerkte schema sturen?
Ik ben benieuwd hoe vaak jij je triceps gaat aanspreken per training en per week, de benchpress pak je de triceps mee, met de military press ook, en natuurlijk tricep extension.
Je kan namelijk je triceps beter niet te vaak aanspreken, je biceps mogen iets vaker aangesproken worden in tegenstelling tot de tricep.

En welke oefeningen ga je doen met de trx?

2 likes

Hey Omerta,

Hieronder vindt je de opzet.
Ik heb gekozen voor bodyweight oefeningen op de dagen dat ik thuis train op het moment.
Mijn workout week Begint bij de laatste foto. Geen idee waarom ze andersom staan :rofl:

De laatste oefening krijg ik er niet op maar het is altijd een abb workout.
Laat me weten wat je ervan denkt

Als je overal 4 sets doet dan doe je echt veel te veel voor de tricep om even te beginnen.
Ik tel premaire spiergroep voor 1volwaardige set en secundaire spiergroep voor een halve set zeg maar.

Dag 1 benchpress train je tricep zeg voor 0.5 x4 sets…
Militairy press het zelfde dus weer 0.5 x 4sets.
Dan heb je op dag 1 zwz 4volwaardige sets voor je tricep.

Dag heb je dips, geen of je voor je trice of je borst dipt maar laat ik uit gaan van borst.
Dan zit je dus weer 0.5 x4sets
En de pushup weer het zelfde ook weer 0.5x4sets.

Dag erna heb je benchpress dus ook weer 0.5x4sets.
En cable pushdown dat zijn 1x4sets

Dag erna heb je bench dips die tel ik wel als volwaardige set dus 1x4sets
En dan heb je nog
Decline push up die tel ik ook weer 0.5x4sets

Dag erna heb je chestpress ook weer 0.5x4sets
En dan heb je shoulder press ook weer 0.5x4sets.

Als ik het goed tel, en zelfs in je voordeel tel met mijn 0.5 berekening zou je op 18sets per week uit komen. In mijn ogen is dat vrij hoog aangezien je ze ook weinig rust geeft.
Ik zelf train mijn triceps max 3keer per week, vooral met benchpress en cable pushdown, terwijl ik ook 5dagen per week train.

Ik zelf hou een beetje dit gemiddelde aan van Mike israetel, maar dat wil niet zeggen dat het 1beter is dan het ander.

Ik hoop dat je hier iets verder mee komt. En zoals je kan zien kan de bicep iets vaker aanspreken dan je tricep.

Iedere trek/row beweging zou ik ook tellen voor 0.5 per set.

Snap je wat ik hiermee bedoel allemaal?

Ps zit je in een postieve energie balans?

@Theglobalmotivator ik ben benieuwd hoe je dat bevalt. Ik doe nu zelf 3 keer per week fullbody. Met een laag volume per sessie kan dat prima. Bij 5x weet ik niet of ik dat zou trekken, ivm herstel.

Voor de triceps --> dips, small grip bench press ook goede oefeningen. pak je ook gedeeltelijk je borst.

2 likes

Jaaa ik probeer het te begrijpen. Dus eigenlijk zou het met 3 sets beter uitkomen?
Ik zit in een negatieve balans. Ben nog altijd bezig met mn vet% te verlagen. Ik zit nu rond de 19% (impedantiemeting) de spiegel en het meetlint zijn voor mij leidend

Negatieve energie balans betekent zwz minder herstel.

Dan zou je idd meteen een stuk beter weg komen ja.
Kijken hoe dat bevalt opbouwen kan altijd nog.
Kijken hoe je hersteld enof je last krijgt van spieren of pezen.
Als er iets is wat niet helemaal begrijpt vraag het maar, en ik probeer te helpen waar ik kan!

1 like

Ik heb voor mezelf de keuze gemaakt om op dit moment mijn sport abbo stop te zetten. Financieel is het op dit moment niet verstandig om daarmee door te gaan. Dat neemt niet weg dat ik natuurlijk thuis verder kan gaan met trainen. Ik heb de TRX set en ik kan natuurlijk bodyweight oefeningen doen.

Is er een schema waar ik mee uit de voeten kan? Ik hoopt dat jullie me kunnen helpen hiermee :slight_smile:

1 like

Miss kun je hier iets mee.

1 like

Zeker! Neem anders een maandje FIT Methode-app

Bij aanschaf krijg je tientallen schema’s. Als daar niet een passende bijstaat, maak ik er eentje voor je op maat.

1 like

Hey Jeroen, ik heb je een PB gestuurd :blush: