FIT.nl

3 maaltijden per dag of meerdere kleine hapjes eten

Hallo,

Ik zit snel vol en eet daarom meerdere keren per dag, ipv 3 standaardmaaltijden. Dit bevalt mij goed. Met een foodtracker hou ik bij of ik genoeg eiwitten, goede vetten en koolhydraten binnen krijg. Dat lukt goed. Om een voorbeeld te noemen : ik eet als ontbijt een boterham met pindakaas, een beker graanontbijt, een banaan en een kop koffie zonder suiker. Dan 2 uurtjes later krijg ik weer trek ( rond 10:30 uur ) en eet ik bijvoorbeeld, kwark of yoghurt met fruit. Vervolgens lunch ik om 1230 uur weer. In de middag neem ik ook weer een gezond tussendoortje, om 18oo uur weer avondeten.
Dit liet ik op de sportschool zien, er werd gezegd dat ik dat zo niet moest doen. Ik kon beter 3 maaltijden per dag eten, en geen enkel tussendoortje nemen. Hoe doen jullie dat ? Als ik mijn tussendoortjes bij mijn maaltijden voeg krijg ik het niet op.

Ik ben 47 en weeg 62 kilo bij een lengte van 1.75. En ik eet als ik mijn best doe 1900 calorieen, maar meestal kom ik uit op 1600 calorieen. Ik doe 3 x per week krachttraining.

Hoi Wendy,

Ik eet 3 maaltijden en 3x een tussendoortje.
Gaat erom. Wat je zelf fijn vind.

En dat het in belans is

4 likes

Precies zoals ik doe bedankt

2 likes

@Wendy72 inderdaad wat Martin zegt :slight_smile:

1 like

jij weet zelf het beste hoe jij je het prettigste voelt.
het gaat erom dat je eten in balans is.

1 like