FIT.nl

10 snelle en gezonde eiwitrijke recepten

Vind je het lastig om voldoende eiwitten te eten op een dag? Wij helpen je graag verder met deze 10 snelle en eenvoudig te bereiden eiwitrijke recepten.

1 like

De tosti met tonijn smaakt ook heerlijk :slight_smile:

Tosti’s for life! :smiley:

1 like

@j.vandermark Ik neem nu vaak een vegan tosti met pindkaas. Vanwege dat ik geen kaas meer eet. Die is ook lekker :slight_smile:

1 like

Oeeh! Als Indo ben ik opgegroeid met al die overheerlijke gerechten, maar veel van de recepten uit ‘Oma’s kookboek’ zijn helaas niet heel gezond en maak ik nooit of nauwelijks meer sinds het beteren van mijn leefstijl. Als ik dan een site als deze een Indisch (geïnspireerd) gerecht tegenkom, dan ben ik altijd zo benieuwd! Sajoer altijd lekker! Kleine suggestie van mij, strooi eventueel nog klein beetje kokos snippers overheen!

Wat betreft die tosti… Ooh hell yes, die ga ik proberen! :slight_smile:

2 likes

Hoi Hoi,
Ik zit ook met de uitdaging om voldoende eiwitten binnen te krijgen als ik aan het werk ben. Ik heb namlijk niet de mogelijkheid om mijn eten in de koelkast te zetten. Kwark, kipfilet, pastasalades enzovoorts zijn wel zo gezond om in de koelkast te bewaren. Hebben jullie ook tips die ik rustig van 6:00 tot 15:00 buiten de koelkast kan bewaren?

Je hebt ook goede koeltassen tegenwoordig.

En anders een paar eitjes bijv meenemen. Of een heel makkelijk supplement eiwitpoeder met havermout erbij en klaar.

Ps je kan je eten ook in alu folie doen, dat werkt ook goed hoor.

2 likes

Eiwitshake met fine oats. Zoals @Omerta zegt.

Eiwitreep. Ook een optie.

Je hebt in de supermarkt ook van die 20gram eiwitdrankjes. Dat is ook een optie. Die kunnen echt wel een paar uur buiten de koelkast. Idem met een bak kwark. Die kan best 4 uur buiten de koelkast (mits het niet super warm is).

2 likes