FIT.nl

1 spiergroep per dag

Hoi,

Ik train nu al 3 jaar 5x per week. Alle spiergroepen behalve benen en schouders train ik 2x per week, ondertussen ben ik opzoek naar een nieuw trainingsschema, omdat ik graag wat afwisseling wil hebben. Hierbij ben ik uitgekomen op om alle spiergroepen 1x per week te trainen, alleen met meer setjes en meer oefeningen. Is dit verstandig om te doen voor spiermassa op te bouwen?

1 like

Het kan maar is niet optimaal, de spieren zijn dan onderprikkeld. Je zou meer resultaat kunnen verwachten als je het 2x per week doet. Je kan het wel zo inrichten dat je bvb 1 keer volume doet en een keer later de maximale load.

3 likes

Wat een groot nadeel is van bro split is dat je de eerste paar setjes vol gas kan geven en de setjes erna worden maar half gedaan omdat je spieren te vermoeid zijn.
Bijvoorbeeld 5 bicep oefeningen.
De eerste oefening bicep curl 3 sets ga je vol gas.
De 2de oefening is een spider curl die oefening doe je nog maar op halve kracht en de 3de een incline cable curl en dan nog chin upps en hammer curls die doe je nog niet eens meer op halve kracht wat dus inhoud dat die laatste 2 oefeningen waarschijnlijk waardeloos zijn. Beetje zwart wit uitgelegd nu maar zo ervaar ik het.
Je kan zeker voldoende volume draaien in een bro split maar dan moet je of anabole gebruiken of een genetische aanleg zoals Arnold hebben maar ik vermoed dat je dat niet hebt. En anabole raad ik je natuurlijk niet aan!!!

2 likes